• Loreena

Här tipsar vi om saker att göra för att fördriva tiden fram till BF

Baka i all ära, men det är inte min grej. Har ni några roliga idéer på vad man kan hitta på fram till BF? Jag har 25 dagar kvar och här blir det än så länge mkt deckarläsning och en del fika på stan. :)

• Svar på tråden Här tipsar vi om saker att göra för att fördriva tiden fram till BF
  • Schnooglewookiemush

Sov, ät, sov, ät.

• lova2010

åh vilken bra tråd!
    jag är inne i en fas där jag tvättar, sorterar, stryker och ivker in alla bebisens kläder ;)
    jag sydde dessutom ett extra fodral till min amnigskudde, för hand, haha, det tog 3,5 timme, så det var ett bra tidsfödriv ;)

• Loreena

Ja, sy kanske man skulle göra :)
    Fler tips? :)

• Det blåa huset

Läs en bok, vila, gör ett gäng matlådor att ha klara i frysen, fika ute, se en film, gå till frissan, ta sovmorgon (om kroppen tillåter det), kramas extra mycket med din partner, skriv en lista åver sånt du ska äta igen när bebis är ute...

Are 19/5 -06, BF 31/7 -10, aresmamma.blogspot.com
  • lova2010
    Det blåa huset skrev 2010-07-27 10:59:34 följande:
    Läs en bok, vila, gör ett gäng matlådor att ha klara i frysen, fika ute, se en film, gå till frissan, ta sovmorgon (om kroppen tillåter det), kramas extra mycket med din partner, skriv en lista åver sånt du ska äta igen när bebis är ute...
    frissan gjorde jag förra veckan, efter en misslyckad sligning hemma, tre timmar tog det att färga håret normalt igen, så det var också ett bra tidsfrdriv, haha ;)
  • veronica03

Hihi... min lista om vad jag skall fika ar salig... blodiga biffar, carpaccio, sushi... ((gravad lax,lax, lax och ater lax) vin. Naturligtvis inte i vin i overkant eftersom jag skall amma. Men enligt min lakare far man garna ta ett glas eller tva fast man ammar och hon menar dessutom att ol ar bra for mjolkproduktion (bara man inte dricker sig full).

Jag njuter langa valdoftande bad med har- och ansiktsmasker - dels for att kroppen tyvarr inte tillater langa sovmornar eller att jag ligger och vilar/laser lange i samma stallning. Just detta har gjort att jag varit ganska rastlos (vilket i praktiken betytt att jag hangt ute har pa sidan och kollat facebook lite val mycket).

• StorFia

Jag påtar i trädgården dock max en timme för sen säger kroppen ifrån. Lagar mat.... lasange, köttfärssås, pajer, grytor av alla de slag. Rensar ur garderober och förråd....är på kasthumör :) Gör även manikyr och lägger masker och försöker ta hand om mig själv så gott det går.... Några förslag iallafall.

• StorFia

Jag planerar också vad jag ska äta efter graviditeten. Har kört på en typ av LCHF innan och som passar min kropp så snart ska jag bli slank igen....hoppas jag. :) 

• Det blåa huset
    StorFia skrev 2010-07-27 11:10:38 följande:
    Jag planerar också vad jag ska äta efter graviditeten. Har kört på en typ av LCHF innan och som passar min kropp så snart ska jag bli slank igen....hoppas jag. :) 
    När kroppen tillåter det ska jag köra igång med Zumba.
    Are 19/5 -06, BF 31/7 -10, aresmamma.blogspot.com
  • lova2010
    veronica03 skrev 2010-07-27 11:04:32 följande:
    Hihi... min lista om vad jag skall fika ar salig... blodiga biffar, carpaccio, sushi... ((gravad lax,lax, lax och ater lax) vin. Naturligtvis inte i vin i overkant eftersom jag skall amma. Men enligt min lakare far man garna ta ett glas eller tva fast man ammar och hon menar dessutom att ol ar bra for mjolkproduktion (bara man inte dricker sig full).

Jag njuter langa valdoftande bad med har- och ansiktsmasker - dels for att kroppen tyvarr inte tillater langa sovmornar eller att jag ligger och vilar/laser lange i samma stallning. Just detta har gjort att jag varit ganska rastlos (vilket i praktiken betytt att jag hangt ute har pa sidan och kollat facebook lite val mycket).
    sushi får du ju äta nu =) det gör jag iallafall :)
Svar på tråden Här tipsar vi om saker att göra för att fördriva tiden fram till BF