• Sussgirl

Tips på var man kan köpa prisvärt regnställ till dagis?

Hej!

Min lilla tjej ska snart börja dagis och håller på och köper upp mig på saker till dagis nu. Letar efter ett bra och prisvärt regnställ men har mest hittat dyra.. Är inte såå sugen på begagnat.
    Någon som har tips på var man kan få tag på det?

Mvh Susanne

• Svar på tråden Tips på var man kan köpa prisvärt regnställ till dagis?
  • TheMother

Jag kommer nog köpa på Ullared när vi ska dit, tror de har bra pris där.

Mamma till Anton 080920
  • LehaneFamily
    TheMother skrev 2010-07-27 15:13:12 följande:
    Jag kommer nog köpa på Ullared när vi ska dit, tror de har bra pris där.
    Tänkte precis förslå det. Tydligen ska deras regnställ vara riktigt prisvärda... Men det beror ju på vart du bor...
  • TheMother
    Aasa skrev 2010-07-27 15:15:15 följande:
    Ica eller Coop.
    Just ja, Coop hade bra fleeceregnställ i våras iaf. Tror det var rätt så prisvärt med.
    Det som var bra med det är att fleecen inte går ända ner till mudden = stoppar barnet ner armarna i en vattenpöl så slipper man att fleecen suger upp vattnet = barnet förblir torrt :)

Nu tror jag dock du frågade om vanligt regnställ, men kom bara med ett extra tips :D
    Mamma till Anton 080920
  • Puffalina

Lindex brukar vara jättebra! Tänk på att köpa med dragkedja!!! Knappar är ingen hit...

• AW76

Jag tycker att Kappahl har riktigt bra regnställ.

Förra året ville jag testa Didriksson men blev besviken. Hängslet trasades sönder på nolltid. De var ganska dyra och gjorde verkligen inte skäl för det priset!

Så i år blir det åter Kappahl. Jag tycker de är prisvärda (ca 200 för en byxa och 300 för en jacka kanske?) men jag vet inte vad du är ute efter för pris. Håller med Puffalina att dragkedja är bättre! Det har Kappahl medans Didriksson hade knappar..

• Småtokig

Och vi har kört med Didriksons och är supernöjda. Billigare än Kappahl och Lindex. Vi betalde 299 kr för jacka OCH byxa. Tycker det har fungerat jättebra med knappar.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Ulrika74

Jag har köpt barnens regnkläder på ICA Maxi och de funkar alldeles utmärkt.
    Vi var där för 1 vecka sen och då hade den inte fått in regnställ än, men de kommer.

Mamma till 3
  • AW76
    Småtokig skrev 2010-07-27 19:52:04 följande:
    Och vi har kört med Didriksons och är supernöjda. Billigare än Kappahl och Lindex. Vi betalde 299 kr för jacka OCH byxa. Tycker det har fungerat jättebra med knappar.
    Jo men det stämmer.. Betalade ju för 2 regnställ och inte 1. Skrattande Så det blev 600. Är hursomhelst inte nöjd med dem..

Betalar hellre lite mer för ngt som håller och Kappahl fick bäst enligt ngt test på just regnkläder. Men alla har vi olika erfarenheter av olika märken. Glad
  • LillaEllan

Jag har inte hittat något billigare och mer prisvärt än didirksons slaskeman. Tycker det är kanon och det kostar som ett ställ på HM. 399 på babyland

• alvide

Köp på lager157.com. Vi är jättenöjda och de kostar bara 200 kr för ett helt set. Mycket smidigt och följsamt galon samt bra kvalitet oxå. De jag har köpt är fortfarande hela och går i arv!

• Dixie

Mina barn har alltid Didricksson och jag är mycket nöjd med dem! 

• papprika

Brukar ni köpa Fleecefodrade regnställ?  För- och nackdelar med det, kontra ofodrat/vanligt regnställ??

Kan det vara bra att ha åtminstone regnbyxor (ovanpå skalkläder) de dagar då det är extra söligt ute?? 

• Hallonmaja

Coop säljer Abeko regnställ för 199 kr. Har haft det förut och varit nöjd. Köpte det idag till dottern men det var inte vanligt galon, utan mer prassligt material. Vet ni vad jag menar? Är det lika bra som galon?? Förlåt om jag lånar tråden till min fråga!

dotter 2008 & bebis i magen bf 7/3-11
  • Snart vår tur

Vill ni ha galon? (själv är jag inte förtjust i det för de andas inte så barnet blir svettig o kall under)
    Vi har köpt ett funktionsställ/skaljacka-byxa från stadium, kostade 500/set. De andas o håller vind o väta ute. Har oxå en slags galonbyxa (från busbyxan) vid lite hårdare vattenlek.

• soldis

Tycker inte om Icas "My wear" märke på regnställ. Hängslena blev längre och längre och tappade spänsten helt. Nu köper jag Bamse från Lindex för 3:e gånen!

• nenne40
    alvide skrev 2010-07-31 12:41:35 följande:
    Köp på lager157.com. Vi är jättenöjda och de kostar bara 200 kr för ett helt set. Mycket smidigt och följsamt galon samt bra kvalitet oxå. De jag har köpt är fortfarande hela och går i arv!
    Tänkte jag oxå tipsa om!! Jättefina regnställ där!
Svar på tråden Tips på var man kan köpa prisvärt regnställ till dagis?