• lolinool

hur länge jobbar ni innan BF?

Hur länge jobbar ni innan förlossningen? jag kommer gå 2 veckor innan. Har ett kontorsjobb så det är inte så ansträngande fysiskt. Dock har jag redan väldigt ont i ryggen och får det av att sitta hela dagarna. Ångrar nästan att jag inte går tidigare. hur gjorde ni?/hur ska ni göra?

♥Längtar efter dig ♥ BF 2010-09-09♥
  • Svar på tråden hur länge jobbar ni innan BF?
  • Förstamaj79
    lolinool skrev 2010-07-27 15:25:19 följande:
    Hur länge jobbar ni innan förlossningen? jag kommer gå 2 veckor innan. Har ett kontorsjobb så det är inte så ansträngande fysiskt. Dock har jag redan väldigt ont i ryggen och får det av att sitta hela dagarna. Ångrar nästan att jag inte går tidigare. hur gjorde ni?/hur ska ni göra?
    Hej.

Jag jobbar till fram till en vecka innan beräknad förlossning.
    Har också kontorsjobb och får också ont i ryggen. Har det dock ganska flexibelt så jag pyssla med lite annat när det blir för jobbigt.
  • Puffalina

Jag har varit ledig sen sista maj! Har bf i september! Tog först semester, sen lite fp å nu har jag hp! Det är sååååå skönt!!? Man behöver vila upp sig! Jag har ett väldigt fysiskt jobb men hade jag haft typ kontorsjobb hade jag försökt vara ledig minst 3v innaniaf...

• Friiida01

Jag kommer kila hem nästan fyra veckor innan, då har jag lagt två veckor som semester. 18 arbetsdagar kvar!!!
    Det känns väldigt skönt att vara lite ledig och ladda innan. Jag har inte ont någonstans eller så, men jag är ganska trött och känner att jag inte riktigt orkar fokusera helt på jobbet.

• Hanna01

Jag kommer att gå på full HP, alltså 60 dagar innan BF.
    Jobbar som pers assistent och det e väldigt tungt men jag hoppas att jag klarar av att jobba så pass länge (har hp from 13 sept). Har varit sjukskriven o bara jobbat halvtid sedan jag var i v 16, är nu i v 25, pga ryggsmärtor och foglossning. Har även börjat få sammandragningar o förvärkar nu vilket BM tror beror på att jag lyfter för tungt på jobbet men jag ska försöka härda ut till i höst!

• anja1661

jag studerar på heltid och kommer ta uppehåll då det är två veckor kvar till bf.......hade velat ha lite längre tid, typ en vecka till....men jag kan inte bestämma det då kursen ej slutar innan dess...

• Teskedsmamman

Jag slutade i fredags, på 37+0.

Då hade jag ändå att jag gått ner till någonstans runt 60%. Om jag satt mer än 4 timmar på kansliet så avlivade höfterna mig och jag kunde inte gå på resten av dagen....

3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Pemberly

Jag hoppas kunna jobba rätt länge, kanske fram till en vecka innan beräknad förlossning. Jag är i vecka 28 nu. Jag har ett kontorsjobb så det är inte alls fysiskt tungt. Det som väl är värst är att ta sig till och från jobbet. Jag har börjat ha mer ont i ryggen nu och jobbar hemifrån en dag i veckan sedan ett par veckor och då funkar det bra att jobba heltid. Om ca en månad har jag tänkt ta semester en dag i veckan. Jag tror det kommer att vara skönt att vara ledig en dag mitt i veckan så att jag kan vila mig och hoppas tack vare det kunna orka jobba längre. Jag kommer dessutom att jobba hemifrån 1 eller 2 dagar i veckan så då blir det bara 2-3 dagar i veckan som jag behöver ta mig till jobbet.

• Dumlekolan

Planerar till dagen för bf... så om jag är fit for fight och h*n kommer före bf eller i tid så blir det till sista dagen.Glad Har en massa saker som jag vill/bör/måste hinna med så jag behöver all tid jag kan få på jobbet.

• M 1985

Jag kommer att ha HP i 6 månader!
    Hade väl egentligen velat jobba mer än så, men nu när det ändå är sommar så ska man ju inte klaga över att få vara hemma! =)

• Snäckan05

Jag jobbade tills det var dags med båda mina. Jobbar med IT-support. Fungerade bra för mig även om jag inte var lika snabb på slutet.

Svar på tråden hur länge jobbar ni innan BF?