• flingansnö

Enkel gratis blogg, vart öppna?

JAg skulle behöva starta en enkel lättanvänd och praktisk blogg där man kan vara flera som skriver inlägg. Ska göra en viktblogg tillsammans med min mamma och min syster. Min mamma är läskigt oteknisk, så det måste vara IDIOT enkelt att logga in och skirva inlägg. Har ni ngra tips?

• Svar på tråden Enkel gratis blogg, vart öppna?
  • Headrush

Annars finns Blogger som är väldigt lätt, men jag personligen gillar inte den sidan så mycket. Jag hade här först, men bytade till Blogg.se ist och är jättenöjd.

Somliga ger en bara magont...
  • flingansnö

men inte på ngn av dem verkar man kunna vara flera användare..... hm.... får kanske skapa en ny e-postadress bara för detta så....

• scharlotta

Vi har en kusinblogg på blogger som alla kan använda.
    Vi har bara en admin som kan logga in, men vill man skriva ett inlägg så behöver man bara skicka ett mail till en adress som är knuten till bloggen. Mailet blir alltså inlägget.. Då behöver man inte fundera på om någon är oteknisk, de flesta kan klura ut hur man skickar ett mail

• flingansnö
    scharlotta skrev 2010-07-27 16:50:19 följande:
    Vi har en kusinblogg på blogger som alla kan använda.
    Vi har bara en admin som kan logga in, men vill man skriva ett inlägg så behöver man bara skicka ett mail till en adress som är knuten till bloggen. Mailet blir alltså inlägget.. Då behöver man inte fundera på om någon är oteknisk, de flesta kan klura ut hur man skickar ett mail
    JAg fattar inte.... förklara mer....
  • scharlotta
    flingansnö skrev 2010-07-27 19:48:12 följande:
    JAg fattar inte.... förklara mer....
    Min bror har startat bloggen, han är den enda som har lösenordet och kan logga in.
    Men om jag vill göra ett inlägg på bloggen så skriver jag bara inlägget i ett vanligt mail, och skickar det till en mailadress som är knuten till bloggen. Sen publiceras det på bloggen!
  • flingansnö
    scharlotta skrev 2010-07-27 20:18:25 följande:
    Min bror har startat bloggen, han är den enda som har lösenordet och kan logga in.
    Men om jag vill göra ett inlägg på bloggen så skriver jag bara inlägget i ett vanligt mail, och skickar det till en mailadress som är knuten till bloggen. Sen publiceras det på bloggen!
    Aha!!! Det är ju smart! Det ska jag kolla upp! Tack för förklaringen!
Svar på tråden Enkel gratis blogg, vart öppna?