• Svar på tråden vit majonäs??
  • Stårschan

Är inte all köpemajonnäs vit?

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Ado

Brukar finnas i lite större matvarubutiker... typ i amerika hyllan, utländska märken eller helt enkelt bland majonäsen  vad jag har sett i alla fall....
    Vet inte vad märket jag brukar köpa heter men är en typ 10cm hög flaska, sän där uppochned flaksa som står på korken, med blå och gul etikett...  nånting på H tror jag

• Ado
    Stårschan skrev 2010-07-27 16:07:16 följande:
    Är inte all köpemajonnäs vit?
    nej... den e gul... den vita är den amerikanska varrianten utan senap eller va de e... mycket mildare i smaken... de e sån dom har på McFeast hamburgarna på mcdonalds bland annat...
  • pezz
    Ziggystardust skrev 2010-07-28 15:32:54 följande:
    Hellmans! Godaste majonnäsen tycker jag. Brukar finnas i de flesta matbutiker.
    Jag kan inte hitta vit majonös i någon affär jag varit i:( säg någon som de finns i ?
  • Ziggystardust

På ICA och Coop har jag köpt Hellmans majonnäs. Tyvärr finns den inte längre på ICA Kvantum som ligger närmast mig, men på ICA supermarket finns den i min stad.

• pezz
    Ziggystardust skrev 2010-08-19 14:56:19 följande:
    På ICA och Coop har jag köpt Hellmans majonnäs. Tyvärr finns den inte längre på ICA Kvantum som ligger närmast mig, men på ICA supermarket finns den i min stad.
    jaha då kanske jag ska prova någon annan ica lr sp, får ringa runt kanske
  • pezz

ny har jag ringt till ca 10-15 butiker och det är så att något nytt företag har tagit över och den är slut typ överallt och kommer tillbaka vecka 40 så inte konstigt att jag inte hittar den

• Ado

hehe... tought shit!
    Varför så desperat efter just den sortens majo för då?

Svar på tråden vit majonäs??