• kalmar brud

Strössel - utgångsdatum

Vad kan vara farligt med strössel som har gått ut???

Har en låda från citygross som gick ut 9 juli 2010... Kan det vara farligt att anv'ända i kakor??

• Svar på tråden Strössel - utgångsdatum
  • Stårschan

Farligt? Det är ju bara några veckor sedan! Strössel består väl i stort sett bara av socker, smakämnen och färgämnen. Jag begriper inte varför de envisas med att sätta ut "bäst-före"-datum på burkarna överhuvudtaget!

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • La Lola

Farligt?!
    Nä...här äts strössel som är flera år gammalt....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • arkeologitjejen
    Stårschan skrev 2010-07-27 16:36:20 följande:

Farligt? Det är ju bara några veckor sedan! Strössel består väl i stort sett bara av socker, smakämnen och färgämnen. Jag begriper inte varför de envisas med att sätta ut "bäst-före"-datum på burkarna överhuvudtaget!

Jag har en nespressobryggar (kaffe) och där har de också utgångsdatum på det vakumförpackade kaffet. Fick svaret att det är svenska, eller om det var EUs livsmedelsregler som reglerade att ALLT som räknas som livsmedel måste ha utgångsdatum. De sa dock att det nog mest är att smaken påverkas i fallet med kaffet. När det gäller socker håller jag med dig, det håller ju i evigheter, det är ju för sjutton ett konserveringsmedel.
    Linnea 080310 & BF 100930
  • norgesessan

Strössel hade jag inte ens tittat på datumet Här hinner dock inte sånt bli så gammalt..

Har pulverkaffe jag har till chokladbollar, vågar inte tänka på det datumet

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Precis 3 år efter datumet var det Juli 2007.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • FruSen
    norgesessan skrev 2010-07-27 16:54:51 följande:
    Haha, det finns nått liknande här i mitt skafferi.
    Tur att inte gästerna vet om det
  • La Lola
    norgesessan skrev 2010-07-27 16:54:51 följande:
    o jag har strössel från -08.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • jantingstrom

smaka på det.. det värsta som kan hända är att det smakar ltie härsket och då är det inte så kul, men om det är några veckor "gammalt" så märks det nog inte någon dålig smak...

Svar på tråden Strössel - utgångsdatum