Bästa barnkanalen?
Vi har bara SVT:s barnkanal just nu. Det är väl inget jätteproblem. Det är ju sällan så att vi vill ha barnen framför TV:n, men de vägrar. Men i alla fall. Jag tänkte ändra vårt TV-abonnemang och skulle kunna tänka mig att ha ytterligare en kanal med barnprogram.
Dottern är sju och gillar program typ Filofix, men även sådant som Hannah Montana och Elefantprinsessan (fast de sakerna tycker kanske inte jag att vi behöver mer av). Hon ser också gärna filmatiseringar av Asrid Lindgrens berättelser, typ Bröderna Lejonhjärta. Dessutom tycker hon om Supersnälla Silversara och Stålhenrik. Hon läser ännu inte tillräckligt bra för att hänga med i engelskspråkiga program med svensk text (ska börja först klass nu).
Sonen är fyra och gillar Rorri Racerbil, Manny och många Disney-filmer, tex Bilar, Hitta Nemo och Peter Pan. Gärna lite lagom äventyr och superhjältar, utan att det blir för läskigt. Även han gillar Supersnälla Silversara och Stålhenrik.
Vilka kanaler har ni andra med barn i samma ålder? Vad tycker barnen? Vad tycker ni?