• bumbi 84

samlar på mig vätska efter förlossningen?!

trodde att vätskan skulle försvinna nu men det är värre än nånsin.

det värker i fötterna och dom känns runda på undersidan när man går.

är det vanligt att samla på sig efter?
    har bara hört att det ska försvinna då!

tösen är 3 dagar gammal i dag.

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Svar på tråden samlar på mig vätska efter förlossningen?!
  • Lingling11

Jag gjorde också det, trejde dagen efter förlossningen var det som värst sedan började det gå ner. Pratade med en BM om det och hon sa att det är jätte vanligt. Försök att vila och inte stressa så brukar det gå till sig snabbare (även om det inte alltid är det lättaste med en liten bebis).

• Anna65

När min prins föddes förra året var jag tvungen att åka in akut pga vätska i kroppen, var svullen över allt.
    Fick vattendrivande tabletter 3 stk vecka efter att han föddes med snitt. Tog en om dagen.
    Ca 8 kg gick jag ned på halv vecka.
    Jag vet inte ifall det är så vanligt, men för mig så var det som med dig, smärtor bl a i fötterna.
    Jag hade inga problem med vätska i kroppen när mina döttrar föddes.
    Ring doktorn och kolla av läget, kom ihåg att det inte finns några dumma frågor.
    Grattis till fina Mila{#emotions_dlg.flower}Baby 

♥ Dotter 89 ♥ Dotter 92 ♥ Änglason 09 ♥
  • Rocktroll

Grattis till tjejen Tyst jag hade också som mest vatten efter förlossningen. Mina fötter var verkligen som bollar och jag hade inga anklar alls haha. Men jag gick i tofflor och foppatofflor för att annars gjorde det förbannat ont och efter några dagar blev det bättre.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • bumbi 84

Tack för snabba svar

väntar ett par dagar och ser om det ger med sig. ska in på  koll med tösen på torsdag så får fråga då om det är kvar

Tack igen

• JvH

Samma här, hade alltsomallt gått upp 2kg när vi kom hem från BB (när tjejjen var 2 dagar) mot när vi kom in på förlossningen. Men sen rasade det Skrattande

• LillaFlingan

hade samma sak, med båda barnen.
    nu är yngsta sonen 3½mån gammal och jag är ff svullen.. hade pumps förra lördagen på en bröllopsfest och fötterna var vääldigt svällda efteråt (fick med nöd o näppe på mig dem öht) och fötterna ömmar fortfarande! det är över 1v sedan liksom!!!..

enligt mvc och smvc kan det ta upp till 6mån innan alla hormoner och vätska är borta ur kroppen!
    jag kunde inte ens följa med in på efterkontrollen med yngsta sonen då jag INTE fick på mig flipflopsen!...

högerfoten kunde jag inte stå rakt på.. den var helt rultig inunder..

galet att det  ens ska kunna bli så!

• watership down

det var riktigt läskigt hur hemskt mina ben svullnade, hade ingen känsel i dem. blä! det var värre än att vara gravid! men var inte orolig, det försvann efter nån vecka eller två :)

• xBellax

Gjorde jag med. Sköterskan sa att de är normalt. efter förlossningen samlar man på sig ännu mer vatten...

• bumbi 84

snart fyra veckor efter förlossningen och kan inte få på mig mina vanliga skor än men snart går det

ansiktet har fått sin vanliga form och fötterna har fått till baka sina konturer

• Trillian80

Jag hade inte heller samlat på mig någon vätska under själva graviditeten, utan det kom efter förlossningen. Fattade inte alls vad som hade hänt, plötsligt var mina vader och fötter som elefantben! Var skitäckligt. Det surrade konstant i dem och det gjorde ont att gå. Blev tvungen att köpa stödstrumpor för att få det att gå ner något.
    Tror att det gav med sig ungefär 2 veckor efter, minns inte exakt. Hade faktiskt helt glömt av det tills jag läste den här tråden (sonen är nu 8 mån). =D

Svar på tråden samlar på mig vätska efter förlossningen?!