• Blå Flygare

Bilbarnstoli Kia cee'd

Vi funderar på att köpa en Kia cee'd, men funkar bilstolarna vi har idag i den? Vi har en Acta Cosmic -06 och en BeSafeIzi kid x3 (ej isofix). Kan tänka mig att köpa en ny stol för att få bilen attfunka, men inte gärna två eftersom största barnet är 4 år och nästan väger femton kg.
    Om vi ska köpa en ny, vilken rekommenderar ni? Nån med isofix och som passar om nått av barnen blir långt så småningom
    Hade ställt frågorna till ntf, men de har sommarstängt.

• Svar på tråden Bilbarnstoli Kia cee'd
  • Cecci78
    Blå Flygare skrev 2010-07-27 22:51:11 följande:
    Vi funderar på att köpa en Kia cee'd, men funkar bilstolarna vi har idag i den? Vi har en Acta Cosmic -06 och en BeSafeIzi kid x3 (ej isofix). Kan tänka mig att köpa en ny stol för att få bilen attfunka, men inte gärna två eftersom största barnet är 4 år och nästan väger femton kg.
    Om vi ska köpa en ny, vilken rekommenderar ni? Nån med isofix och som passar om nått av barnen blir långt så småningom
    Hade ställt frågorna till ntf, men de har sommarstängt.
    till stora hade jag köpt en Britax Two Way, det är den stol du kan ha bakåtvänt längst. har en pojk som är 5 år och 8 månader och 116 cm eller kanske mer och sitter bakåt i den
  • Blå Flygare
    Cecci78 skrev 2010-07-27 23:17:12 följande:
    till stora hade jag köpt en Britax Two Way, det är den stol du kan ha bakåtvänt längst. har en pojk som är 5 år och 8 månader och 116 cm eller kanske mer och sitter bakåt i den
    Får denplats bak i en cee'd? Harden isofix?
  • Cecci78
    Blå Flygare skrev 2010-07-28 00:02:19 följande:
    Får denplats bak i en cee'd? Harden isofix?
    nej den har inte isofix, det finns inga isofixstolar som går till 25 kg, bara 18 tyvärr. Jag vet inte om den passar i just den bilen men det är en stol som är lätt att montera och passar i de flesta bilar skulle jag tro
  • Blå Flygare
    Cecci78 skrev 2010-07-28 21:17:49 följande:
    nej den har inte isofix, det finns inga isofixstolar som går till 25 kg, bara 18 tyvärr. Jag vet inte om den passar i just den bilen men det är en stol som är lätt att montera och passar i de flesta bilar skulle jag tro
    Fast jag vill ju veta just vad som passar i Kia cee'd SW.

Kg-gränsen är inget vi väger in, har två lättviktare.
  • Gurkburken

I vår Kia c'eed har vi en Brio Zento i baksätet till vår kille som fyller 4 år i oktober och är medelstor).
    Stolen sitter väldigt bra och sonen sitter utmärkt i den och jag räknar med att han kommer kunna sitta så till nästa höst då han fyller 5 år. 
    Jag är 167 cm lång sitter jättebra framför honom. Maken är 189 cm lång och sitter ganska trångt med benen när han sitter framför men det fungerar. Åtminstone kortare sträckor.
    Zenton är ingen isofixsstol men jag tycker den är väldigt enkel att montera. 

Svar på tråden Bilbarnstoli Kia cee'd