• Anonym

Kan man ta bort vårtor hos barn på någotvis?

Mitt barn som är 4 år har fått två små vårtor en på tummen och en på långfingret...dom går inte bort...det är besvärligt då den på tumme nästan blir inflamerad sitter i nagelbandet på någotvis och hon har haft den i ett år säkert nu...

Har frågat på bvc och där har dom sagt att det kommer försvinna av sig själv men kan ta flera år om man har otur.

Finns det verkligen inget jag ka ngöra för att få bort dom här är rädd att dom smittar med och hon bara får fler och fler...

Hörde något om molusker vad är det och kan det vara det hon har fått?...

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Kan man ta bort vårtor hos barn på någotvis?
  • gullican

Är det vårtor och bvc har bekräftat det så finns det ju olika typer av medel man kan prova. Det finns jude klassiska som man håller på att pansla med men som ofta inte fungerar och sen finns det numera så att man kan frysa bort dem själv. Jag navände detta på min dotter för ett tag sedan och det funkade bra.

http://www.wartner.eu/se/

• Teskedsmamman

Jag har också använt Wartner på min son, men han är iofs 6½ och just nu väntar vi på att den ska trilla av...

Jag hade lagt pengar på Wartner, jag hade själv mycket vårtot som tonåring och det tog 10 år innan de trillade av, penslingar fungerade ju inte alls....

3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Perssonlund

Vårt medel fungerar.  Jag hade vårtor när jag var liten/mindre. Då satte jag handen i blöt filade vårtan och sen penslade över och på mig fungerade det.

• Anonym

Frys dom, absolut! Mycket effektivare än pensling.

• sommar11

Jag hade 2 vårtor på handen när jag gick i skolan skämdes jag  fruktansvärt över dom kommer jag ihåg vi provade lapis, frysa ja många metoder.

En dag ringde mormor och sa att hon läst i allers att det fanns något på hälsokost affären som hjälpte salvan hette KÅDSALVA och jag lyckades få bort vårtorna ganska fort.

KLART VÄRT ATT PROVA {#emotions_dlg.flower}

• Anonym
    gullican skrev 2010-07-28 06:35:09 följande:
    Är det vårtor och bvc har bekräftat det så finns det ju olika typer av medel man kan prova. Det finns jude klassiska som man håller på att pansla med men som ofta inte fungerar och sen finns det numera så att man kan frysa bort dem själv. Jag navände detta på min dotter för ett tag sedan och det funkade bra.

www.wartner.eu/se/
    Tack snälla för era svar

Och för länken...

Min flicka blir ju fyra om tre månader, undrar om jag törs behandla henne med wartner ändå?..., det stog att man inte borde använda behandlingen på barn under fyra år...

Känner att jag vill behandla henne efter som det smittar och kan sprida sig...
  • Anonym
    sommar11 skrev 2010-07-28 15:59:20 följande:

Jag hade 2 vårtor på handen när jag gick i skolan skämdes jag  fruktansvärt över dom kommer jag ihåg vi provade lapis, frysa ja många metoder.

En dag ringde mormor och sa att hon läst i allers att det fanns något på hälsokost affären som hjälpte salvan hette KÅDSALVA och jag lyckades få bort vårtorna ganska fort.

KLART VÄRT ATT PROVA {#emotions_dlg.flower}

Vart kan man få tag i det?...
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-28 23:53:55 följande:
    Vart kan man få tag i det?...
    hälsokostbutiken..
Svar på tråden Kan man ta bort vårtor hos barn på någotvis?