• Candra

Bärsjal till 1-åring?

Vilken rekomenderar du?
    Dottern är inne i en väldigt klängig perioder, och med henne i famnen är det svårt att få något gjort, så jag funderar på att testa sjal igen. Hon hade det när hon upp till 2-3 månader, så det är ju inget hon minns.. Då hade jag mei tai, men jag var aldrig förtjust i den, så vill testa nåt annat.

• Svar på tråden Bärsjal till 1-åring?
  • trollotta

En vävd långsjal som är tillräckligt lång för att ni skall kunna göra ryggknyt.

• vittra

Jag hade en ringsjal som jag främst använde kortare stunder när dottern var kring den åldern.. hade också en vävd långsjal men tyckte den var lite väl bökig, de är ju helt stumma till skillnad från trikåsjalarna och svårare att få till bra. Ringsjalen är ju väldigt enkel men å andra sidan snedbelastar den ju väldigt mycket så skulle ju inte rekommendera längre stunder med den.

• Flickan och kråkan

Båda mina har varit rätt "rörliga" i den åldern så då har vi fått lägga sjalen på hyllan och kört bärsele istället. Upp på ryggen i sjal är bara att glömma med min yngsta som nu är 15 månader.....så jag bär i en boba2G. Beror ju på hur mycket du vill lägga ner vad gäller pengar......vi använder inte vagn, så vi bär mycket....sjal när de passerat året tycker jag är krångligt då.....så mycket i och ur hela tiden.

Svar på tråden Bärsjal till 1-åring?