• Madif

Ni som jobbar inom vården?

Halloj!
    Jag undrar hur länge innan BF ni klarade att jobba? När gick ni ner i tid?
    Jag jobbar inom hemtjänsten som USKA och det är rätt slitigt, är helt slut på kvällarna även när jag inte är gravid *puh*
    Hur ska detta gå? Har ägnat 90% av denna semester till att vila och slumra till emellanåt, men om 2v ska jag börja jobba som vanligt, 100%. Är bara i v6+3.....Hur ska detta gå? Förvånad

• Svar på tråden Ni som jobbar inom vården?
  • Nellansmamma

jobbar oxå inom vården på en tung demensavdelning med många lyft o dyligt. E i vecka 11 just nu o har oxå spenderat mina 2 veckors semester med att sova o bara ta d lugnt. Börjar jobba idag, allra helst skulle ja vilja stanna hemma o sova ännu merSolig
    Ja fasar för våra helg pass som innebär att ja börjar på fredagen o går av på måndagen. Både lördan o söndan jobbar ja 12 timmars pass, i vanliga fall e ja helt färdig efter en helg undrar hur d blir nu...

• Lottis1976

Tjolahopp!
    Är syrra på en ortopedavdelning med många tunga traumafall etc. Mkt tunga lyft där med som ni förstår... Jag hade turen att få havandeskapspenning fulla 60 dgr innan BF 27/8. Hört att vårdpersonal oftast får havandeskapspenning utan problem. Har ett par kollegor på andra avdelningar som inte fått det dock. Och en av dom gick t o m med kryckor pga foglossning. Hur lätt är det att ta hand om ex ett hjärtstopp i det tillståndet.... 

Din trötthet kommer förhoppningsvis gå över med tiden. Om inte kan man ju alltid försöka bli sjukskriven.... Klarar man inte att jobba så klarar man det ju inte...  

Lycka till!

• vb21

jobbar i vården jag med, inom geropsyk!
    har haft 2 veckor semester, och nu har jag havandeskapsledigt. är beräknad 30/8!
    Detta är barn nr 3, med dom andra 2 så har jag också haft havandeskapsledigt ca 6 veckor innan nedkomst:) Såhär mot slutet så har det varit tungt, jobbigt och smärtsamt faktiskt.
    Lycka till

Svar på tråden Ni som jobbar inom vården?