• lunkentuss

Retro barnvagn

Jag letar efter en retro barnvagn (60- 70-tal), liggvagn i första hand men gärna kombo ligg/sitt... Kikar på blocket o på tradera, men jag undrar om ni kan tipsa mig om fler ställen där man kan hitta en äldre barnvagn? Har även vart runt o kikat på loppisarna här o myrorna..

Tips någon?

• Svar på tråden Retro barnvagn
  • charlie00

Hittade en asläcker brio från 70-80 talet på blocket idag i ruskigt bra skick, endast 20 min efter att annonsen hade publicerats. Ringde direkt och slog till!

• lunkentuss
    charlie00 skrev 2010-07-31 21:35:50 följande:
    Hittade en asläcker brio från 70-80 talet på blocket idag i ruskigt bra skick, endast 20 min efter att annonsen hade publicerats. Ringde direkt och slog till!
    kul!
    Har även jag hittat drömvagnen nu faktiskt -den står i förrådet nu En superfin, mörkblå/vit PMK (?) från -67 =) Med stänkskydd t o m, som jag ÄLSKAR!
  • Veladis

Tipsar om: http://www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/retrovagnar-19/forum/m51137318.html
    Retrovagnstråden (medlemsgrupp) här på FL. Där kan man få svar på många frågor.

Mitt tips: leta på loppisar och på second-hand-butiker, kolla Blocket regelbundet och för bästa resultat, sätt ut en egen köpes-annons på Blocket och  i lokaltidningen. Många äldre har gamla vagnar hemma men använder inte dator.    

Ungefärliga priser: Vagnar på Blocket i bra skick:Liggvagn: 500-2000 (räkna med ca 1000-lappen), sittvagn runt 1500.   I bland har man tur och fyndar betydligt billigare. 

Lite ytrost och småskavanker som ngn liten reva i tyget kan man lätt fiza, det är värre om hela chassiet är snätt och hjulen spruckna.    

Svar på tråden Retro barnvagn