• Annis76

Vad kostar ägg?

Jag har höns och ska nu sälja lite ägg. Eftersom jag själv aldrig handlar ägg har jag ingen koll på vad de kostar i affären. Behöver veta det så jag vet ungefär hur mycket jag ska ta betalt. Så, vad kostar ägg?

• Svar på tråden Vad kostar ägg?
  • Pigelinen

hihi vilket angeläget problem. Vår granne tar en krona st. Men annars tror jag att de brukar ligga runt ca 25kr/kg i butik.

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • April Mamma

På vårat Ica så betalar vi ca 10-12 kr för ett 6 pack. Men det finns nog 12 pack för en tjuga att köpa.

• Annis76
    Tack! Tänkte ta 20 kr för en 12-pack så då var jag ju inte helt ute och cyklade.
  • Barbabok

Jag köper ekologiska från frigående höns och då får man betala runt 3kr/st men det är det värt för att djuren ska ha det bra! (eller bättre iallafall)

Le, och någon kanske ler tillbaka
  • Annis76

Oj då. Ja mina höns kan inte leva mer lantligt och idylliskt. Strövar fritt på gården. Käkar mask i trädgårdlandet. Kanske skulle höja till 25 för en 12-pack.

• April Mamma
    Annis76 skrev 2010-07-28 16:56:29 följande:
    Oj då. Ja mina höns kan inte leva mer lantligt och idylliskt. Strövar fritt på gården. Käkar mask i trädgårdlandet. Kanske skulle höja till 25 för en 12-pack.
    Ja, jag skulle absolut betala 25 kr för 12 st braiga ägg
  • Barbabok
    Annis76 skrev 2010-07-28 16:56:29 följande:
    Det hade jag lätt betalat för så ska dom ha det
    Le, och någon kanske ler tillbaka
  • Mollymajs

Mamma köper alltid ägg till oss från en lokal höns "farm" heter det så? Eller kanske hönseri. Men hur eller hur betalar hon ca 2-3 kr per ägg. Klart värt varända kr. Äggen håller galet länge.  Har haft äggen i kylen 2-3 mån o de är lika fina ändå

Köper bara ägg i butik vid nödfall.

Svar på tråden Vad kostar ägg?