Vad kostar ägg?
Jag har höns och ska nu sälja lite ägg. Eftersom jag själv aldrig handlar ägg har jag ingen koll på vad de kostar i affären. Behöver veta det så jag vet ungefär hur mycket jag ska ta betalt. Så, vad kostar ägg?
Jag har höns och ska nu sälja lite ägg. Eftersom jag själv aldrig handlar ägg har jag ingen koll på vad de kostar i affären. Behöver veta det så jag vet ungefär hur mycket jag ska ta betalt. Så, vad kostar ägg?
hihi vilket angeläget problem. Vår granne tar en krona st. Men annars tror jag att de brukar ligga runt ca 25kr/kg i butik.
På vårat Ica så betalar vi ca 10-12 kr för ett 6 pack. Men det finns nog 12 pack för en tjuga att köpa.
Jag köper ekologiska från frigående höns och då får man betala runt 3kr/st men det är det värt för att djuren ska ha det bra! (eller bättre iallafall)
Oj då. Ja mina höns kan inte leva mer lantligt och idylliskt. Strövar fritt på gården. Käkar mask i trädgårdlandet. Kanske skulle höja till 25 för en 12-pack.
Mamma köper alltid ägg till oss från en lokal höns "farm" heter det så? Eller kanske hönseri. Men hur eller hur betalar hon ca 2-3 kr per ägg. Klart värt varända kr. Äggen håller galet länge. Har haft äggen i kylen 2-3 mån o de är lika fina ändå
Köper bara ägg i butik vid nödfall.