• Blå mosaik

Hur gammal var ditt barn 1:a ggn det fick öroninflammation?

Hur sjuk blev ditt barn? När sökte du hjälp? Fick barnet antibiotika?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammal var ditt barn 1:a ggn det fick öroninflammation?
  • Kazeer

Äldste sonen var 1,5 år, när han fick öroninflammation första och enda gången hittills - han är 3,5 år nu.

Han fick hög feber, över 40 grader, och efter tre dagar ringde vi till vårdcentralen, som sade att vi skulle avvakta. Det var alltså på fjärde dagens morgon. Femte dagen, som dessutom var en fredag, fick vi återigen beskedet att avvakta. Då blev maken arg och tog sonen till Barnakuten. Ensidig öroninflammation konstaterades och antibiotika skrevs ut.

Tilläggas kan att sonen inte alls verkade ha ont av sin öroninflammation.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Linda1976

Alice är 5 och har fortf inte haft det. (tack för det)

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • BigMama08

15 månader. Första och enda gången hittills och det är nu snart ett år sedan.

Det var hemskt. Han fick hög feber, runt 40 grader , och han ville inte dricka eller äta något.

3 dagen åkte vi till närakuten som inte kunde se något fel. 4 dagen åkte vi igen och den läkaren vi fick träffa då konstaterade öroninflammation och skrev ut penicillin.

• wity

Dottern var ca 4 år.
    Sonen (5 år) har klarat sig undan det än så länge!

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ BF 100807 ♥
  • Mela78

2,5år drygt. Sonen hade feber och väldigt ont i nästan i ett dygn. Åt inget, drack knappt något. Gick över lika fort som det kom, helt av sig självt.

• Tant Green

3 eller 4 år var hon (har bara haft det en gång). Det tog ett tag innan vi fattade att det var örat för hon bara klagade på att hon hade ont i kinden. Jag minns faktiskt inte om hon fick antibiotika, spelar inte så stor roll om hon fick det utskrivet eller inte eftersom det ändå inte går att få in det i hennes mun

• Johannapanna87

Jag röstade på 2 år då dottern hade sin första öroninflammation vid 22 månaders ålder.

Min dotter blev jättedålig, hade 40,6 i feber 3 dagar irad innan jag åkte till akuten då vårdcentralen bara sa åt mig att avvakta och se helatiden..

Hon drack som en dåre men hon åt knappt någon mat (bara flytande) och låg för det mesta bara på soffan och orkade knappt med någonting, För att få febern att gå ner så var jag tvungen att ge henne alvedon och ipren samtidigt.
    Såfort hon fick penicillinet så blev hon på fötterna igen trots att hon tydligen var allergisk mot kovepenin, men vi bytte snabbt till något annat penicillin  :)

• Jagbyttenick

När sonen var 1,5 år knappt, han hade precis som andra skriver hög feber i flera dagar och visade sig ha dubbelsidig öroninflammation. Sedan hade han fem till på raken innan han fick plaströr inopererade för snart fem månader sedan och har inte haft några fler hittills, tack och lov!

Allt ska göras i en hast, men snart så är det raaaaast
  • Ninette

Äldsta (7 år) har fortfarande inte haft det *skönt*

Yngsta (5 år) hade öi när hon var 2,5 år, enda gången hittills

• MammaG

Min son var inte ens sex månader när han fick det första gången. Vårdcentralen sa även till oss att vi skulle avvakta, men han skrek och skrek och hade uppenbarligen jätteont, så jag åkte in i allafall. Tror till och med att jag till slut, till vårdens förtret, åkte akut.

Kan berätta att vi gick på babysim på den tiden, och jag uttryckte misstankar att detta och öroninflammationen kanske hörde ihop, men det trodde varken läkaren eller "simskolan". Vi fick antibiotika och var borta från babysimmet i två månader. Så fort vi började igen fick han öroninflammation en gång till, och vi slutade naturligtvis för gott på en gång. Så jag tror vad jag vill om läkarens och simledarens påstående.

Svar på tråden Hur gammal var ditt barn 1:a ggn det fick öroninflammation?