jazzkatten skrev 2010-07-28 19:52:34 följande:
min dotter på 4 månader vill också att man går runt, runt och tittar på saker. Hon blir verkligen skitarg om man inte underhåller henne tillräckligt. Gallskriker så att tårarna sprutar om man försöker sitta still med henne i knät (och t ex äta middag...) Inte alltid, men ofta. Liiiiite jobbigt faktiskt, och hon har alltid behövt mycket närhet och inte gillat att ligga själv, det har varit bättre i perioder men just nu känns det som att det har blivit "värre" igen. Hon är för övrigt en liten knubbis så jag tror inte det har med vikten att göra....
Hon kan också bli vansinnig om man har henne med ansiktet inåt i bärselen. vill sitta vänd utåt/framåt så att hon ser ALLT. Jag är faktiskt förvånad över vilken stark vilja hon har trots att hon är så liten, det är illvrål om man vänder henne "fel" i selen, och så belåtna jättesmajlet varvat med små glädjetjut när hon får sitta "rätt".

Detta tyder på ett barn med stark temprament som då behöver lite mera stimulans än mera "lätt-nöjda" barn.
Såna barn är mkt intelligenta och kreativa och kommer troligtvis bli en tjej med skinn på näsan. Dessa personligheter kan komma långt i livet och lyckas med det dom tar sin an.
Dock kommer hon behöva mkt hjälp från er föräldrar att hantera sina reaktioner och känslor. Så länge ni tillgodoser hennes behov vilket ni verkar göra mycket bra och sedan lär oxå henne att handskas med sina starka känslor så kommer hon utvecklas till en härlig individ.