• Tjohalia

Tips på frisyr till lockig 3-årig kille efterlyses!

Håller på att bli galen på min3-årings vilda kalufs, jag nämns bara inte snagga honom för han har sååå vackra ljusa lockar! Vad kan man göra för snygg frisyr med lockit hår? Har någon en bild på sitt eget barn så tittar jag gärna!
    I dagsläget måste jag blöta hans hår varje morron för att få nån styrsel på lockarna... Jag är lite sugen på att klippa honom i en kortare frisyr, men är rädd att jag kommer att ångra mig! 

Så här ser min pojke ut när han är "vattenkammad"

Och så här när han inte är "vattenkammad"

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Svar på tråden Tips på frisyr till lockig 3-årig kille efterlyses!
  • Sultana

Min pojke har också lockigt hår. Vi rakade av håret.. han passar i det. Jag saknar dock hans fina lockar och längtar tills håret vaxer ut igen. Svårt med frisyrer när de har lockigt hår..

• Tjohalia

Jag tycker det är jättevårt, ena stunden är jag nästan lockad att raka av honom håret, men jag VET att jag skulle ångra mig.... Förra sommaren hade han kortare hår (men då är det finare så här eller riktigt kort tycker jag), då var det ju nästan krulligt, nu får han korkskruvar i nacken om jag fixar det på morronen... Jag kanske avvaktar och snaggar honom när det blir vinter, då är håret en enda trasselsudd hela dagarna i och med att han har mössa på sig.

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Mrs Ray

Sonen har liknande lockar, fast mörkare. Han har ungefär samma frisyr, men jag har klippt upp det lite på sidorna så att det som står ut försvinner, om du förstår vad jag menar. Jag tycker att det är fint. Varför fixa det? Vi låter det vara som det är - han är 3,5 och behöver ju knappast vara välkammad.

• kollberg1

fantastiskt hår. varför klippa det. spara det längre. när han blir äldre vill han säkert klippa det kort ändå. njut av lockarna!!!

• LeoNo4AleXo6

Har också en lten Alex med lockigt hår! 
     Klippte honom kort en gång men det passade han inte alls i...
     Så nu klipper farmor lite när det behövs.
    Det är ju så sött med lockar!!!

• carolinae

Kapa det lite grann bara men jämnlångt, då frissar det inte så mycket. Har en superlockig liten tjej här hemma, brukar toppa lite själv bara, syns inte när det är lockigt. Min tjej har fått en kort lugg också, så hon kan ha hårspännen men det kanske inte är så killigt!

• Doodelidoo

Lyckliga ni som har lockiga barn. Jag har två killar med spikrakt hår. Lockigt hår på killar tycker jag är finast om det är lite längre och rufsigt utan att vara trassligt. Som bilden LeoNo4AleXo6 lade in. Av TS bilder tycker jag den icke vattenkammade bilden är finast.

Svar på tråden Tips på frisyr till lockig 3-årig kille efterlyses!