• Agnes01

Hur mår ni som är kring vecka 37?

Jag är i vecka 36+5 och min mage är så lugn,, känner bebis ibland fast idag nästan inget..

Har inga förvärkar och knappt sammandragningar heller.

Hur mår ni?

• Svar på tråden Hur mår ni som är kring vecka 37?
  • Mimmi P

Jag är i v 36+2.

Jag mår långt ifrån toppen.. Jag är jättetrött, mitt hb-värde har hoppat lite upp och ner hela tiden, som högst 128 (eller om det var 122) på inskrivningen, annars har det pendlat mellan 97-112, igår var det nere på 102. Antar att det förklarar en del av tröttheten men värmen gör ju sitt till, märker att jag känner mig lite piggare de dagar det varit lite svalare.

Har foglossning som iofs hålls på en "ok" nivå tack vare akupunktur men om jag varit lite för aktiv nån dag så kan jag knappt  röra mig på kvällen.

Massor med sammandragningar, inte så många onda iofs.

Magen ska vi inte tala om, den är helt förstörd av alla järntabletter... så halsbränna på det.

Svullna, ömma fötter.

Har en son på knappt 17 månader så det är ju full rulle hela dagarna med få chanser att vila.

Men, nu är man snart i mål!!

Det blev mycket gnäll, men jag är verkligen trött på det här och vill bara få föda och få tillbaka min gamla kropp!! Kommer def inte skaffa fler barn efter det här. Har sagt att om maken skulle få för sig om en trea så får han även skaffa sig en ny fru..

• Snabelkaka

36+3 och mår kanoners förutom just för tillfället då jag tryckt i mig två stora glassar. Bebisen sparkas/buffas stenhårt emellanåt, och så har jag lite ilningar/knivhugg där nere då & då. Sitter och läser om förlossningsupplevelser här på FL och fantiserar om hur vattnet ska gå NUU, ser framför mig hur man hafsar ihop BB-väskan lite snabbt å springer ut till bilen & gasar till BB :))

• Rollindynamite

Är i v.37(36+6) mår prima :) iaf nästan hela tiden, har nu börjat få lite halsbränna från och till men inget farligt så länge jag inte ätit något starkt. Sammandragningar har jag ett par dagligen men inte mycket och inga förvärkar, vilket kan kännas liiiite tråkigt faktist eftersom man tycker att de e då det börjar hända grejjer! Har haft nån förvärk i bara. Bebis e aktiv och trycker o har sig nästan hela tiden faktist :P Sover högst en kvart i taget! Hickar ett par gånger om dagen också, de e nog de som jag har o klaga på, hickn haha, tycker den e rätt obehaglig faktist :P Känner inte va annat än trötthetsvärk i ryggen heller. Antar jag klarat mig undan rätt bra, men bm berömmer mig ofta för att jag har en bra kropp att vara gravid i (är lång), hon trodde även jag skulle ha lätt för att föda (HOPPAS!!) :).  Varje natt jag kliver upp ur sängen hoppas jag på en fors vatten på golvet, men inget än, ingen slempropp heller.. På fredag ska jag te mvc, får då se om bebis har fixerat sig. Har legat med huvudet neråt länge nu och sist hade h*n även sjunkit ner en hel del men var ej fixerad, men nu hoppas jag det :)

• jajja81

Jag är också i v. 36+3.

Mår hur bra som helst, Inga krämpor eller förvärkar.

Bebisen buffar och har sig emellanåt, men absolut inte så det är obehagligt.

Ska iväg till MVC på koll imorrn. Ska bli spännande att se om lillen har fixerat sig den här gången.

Isac 21/9-05 Bebis BF 21/8-10
  • Agnes01
    Mimmi P skrev 2010-07-28 21:23:19 följande:
    Jag är i v 36+2.

Jag mår långt ifrån toppen.. Jag är jättetrött, mitt hb-värde har hoppat lite upp och ner hela tiden, som högst 128 (eller om det var 122) på inskrivningen, annars har det pendlat mellan 97-112, igår var det nere på 102. Antar att det förklarar en del av tröttheten men värmen gör ju sitt till, märker att jag känner mig lite piggare de dagar det varit lite svalare.

Har foglossning som iofs hålls på en "ok" nivå tack vare akupunktur men om jag varit lite för aktiv nån dag så kan jag knappt  röra mig på kvällen.

Massor med sammandragningar, inte så många onda iofs.

Magen ska vi inte tala om, den är helt förstörd av alla järntabletter... så halsbränna på det.

Svullna, ömma fötter.

Har en son på knappt 17 månader så det är ju full rulle hela dagarna med få chanser att vila.

Men, nu är man snart i mål!!

Det blev mycket gnäll, men jag är verkligen trött på det här och vill bara få föda och få tillbaka min gamla kropp!! Kommer def inte skaffa fler barn efter det här. Har sagt att om maken skulle få för sig om en trea så får han även skaffa sig en ny fru..
    Oj då förstår jag att du har det tufft,, halsbrännan kan jag dock skriva under på..
    Jag är nog rätt förskonad,, önskar nästan att jag kände mer så man visste att det verkligen var något på gång...
  • Agnes01
    Snabelkaka skrev 2010-07-28 21:26:57 följande:
    36+3 och mår kanoners förutom just för tillfället då jag tryckt i mig två stora glassar. Bebisen sparkas/buffas stenhårt emellanåt, och så har jag lite ilningar/knivhugg där nere då & då. Sitter och läser om förlossningsupplevelser här på FL och fantiserar om hur vattnet ska gå NUU, ser framför mig hur man hafsar ihop BB-väskan lite snabbt å springer ut till bilen & gasar till BB :))
    Vad skönt,, vi låter ganska lika... Jag läser ckså massor,, vattnet får gärna gå nu,, vill att det skall komma igång för att man längtar så... Sen så har jag en tendens att vara lite oroliog när jag känner så lite så därför vill jag nog också att det skall hända något nu så det kommer igång..
  • Agnes01
    Rollindynamite skrev 2010-07-28 21:29:35 följande:
    Är i v.37(36+6) mår prima :) iaf nästan hela tiden, har nu börjat få lite halsbränna från och till men inget farligt så länge jag inte ätit något starkt. Sammandragningar har jag ett par dagligen men inte mycket och inga förvärkar, vilket kan kännas liiiite tråkigt faktist eftersom man tycker att de e då det börjar hända grejjer! Har haft nån förvärk i bara. Bebis e aktiv och trycker o har sig nästan hela tiden faktist :P Sover högst en kvart i taget! Hickar ett par gånger om dagen också, de e nog de som jag har o klaga på, hickn haha, tycker den e rätt obehaglig faktist :P Känner inte va annat än trötthetsvärk i ryggen heller. Antar jag klarat mig undan rätt bra, men bm berömmer mig ofta för att jag har en bra kropp att vara gravid i (är lång), hon trodde även jag skulle ha lätt för att föda (HOPPAS!!) :).  Varje natt jag kliver upp ur sängen hoppas jag på en fors vatten på golvet, men inget än, ingen slempropp heller.. På fredag ska jag te mvc, får då se om bebis har fixerat sig. Har legat med huvudet neråt länge nu och sist hade h*n även sjunkit ner en hel del men var ej fixerad, men nu hoppas jag det :)
    Vad skönt,, själv känner jag inte så mkt,, bara ibland,, men springer på toa nästan så fort jag reser på mig,, jag skall till MVC imorgon och hoppas också bebis har fixerat sig,, Har legat med huvudet neråt sedan vecka 29 så jag skulle nog bli förvånad om den plötsligt bestämde sig för att vända på sig..
  • Penny33

Jag är i v 36. Är såå trött på graviditeten nu så jag nästan spyr! Guld i mun
    Är stor och otymplig! Vill bara att den ska komma ut nu!!
    Förra gången födde jag i v 37, har en go liten 2åring, och jag hoppas så innerligt att det inte dröjer mycket längre denna gången.
    Har svårt att sova och orkar inte med mycket.. Inget tålamod och såna hemska humörsvängningar så man själv bävar!
    Usch! Vill inte sitta här och klaga och gnälla.. Men så här mår jag just för tillfället.. Det går ju lite upp och ner från dag till dag..
    Skönt att det iaf är över inom en överskådlig framtid... Sen börjar en ny fas i livet som småbarnsförälder till två guldklimpar! Och det kan ju vara en utmaning bara det har man ju förstått.. Så man kanske ska nöja sig så länge och inte klaga för mycket på livet som det är nu utan njuta de sista veckorna av att vara tre i familjen. Solig

Kram till er alla som är i liknande siuation som mig! Lycka till inför stundande förslossningar!!

• SaraA2
    Snabelkaka skrev 2010-07-28 21:26:57 följande:
    och så har jag lite ilningar/knivhugg där nere då & då
    Så är det för mig med (v.37), speciellt när jag är ute och går. Helt plötsligt så hugger det till, men det försvinner ju på någon sekund för det allra mesta. Men obehagligt är det, man drar efter andan och det blir tvärstopp  i promenaden när det är som värst. Antar att det är huvudet som trycker på?
  • Snabelkaka

Ja det är ju inte skönt när den sätter igång och "nickar" där nere, men försöker uppmuntra bebisen att fortsätta gräva sig ut ändå. Som nån skrev så blir man ju glad och upprymd för minsta lilla tecken att det ska vara på G :)

Denna veckan har varit en riktig kissvecka för mig, ibland kan det gå 10 minuter mellan toabesöken. Hallå eller!

Imorgon är det MVC på schemat, får se om man får veta nåt nytt :)

Kram på er alla!

Svar på tråden Hur mår ni som är kring vecka 37?