• Physical

OKQ8 Visa - någon mer med problem?

Min sambo skaffade OKQ8s Visakort för någon månad sedan. Allt har fungerat jättebra fram till igår. Då vart det totalfel! Först och främst så fick han in en krona extra på kontot från nånstans som han inte ens vet vars ifrån. Sen så misstämmer hela beloppet han har på kontot med över 700kr. Min sambo hämtade ut pengar på OK igår och tankade för 700 kr. Handlade gjorde han också. 
    Nåja. Han ringde till OK efter att vi räknat ihop på det han handlade igår. Dom sa att han haft en massa minus på kortet tidigare. Men det stämmer inte för han har aldrig varit minus på kortet. Han är väldigt noga med sådant och kollar på banken varje kväll och morgon.
    Efter det dom sa att han legat minus så räknade vi ihop ALLT som står på banken och vi kom inte fram till att han legat minus NÅNTING! Inte ens en krona.
    När vi räknat på allt så insåg vi att dom dragit dubbelt på tankningen han gjort men ingen vill hjälpa oss att rätta till det. Eller jo, dom på OK där vi tankade men dom kunde inget göra för tillfället, det är banken som måste rätta till det och dom vägrar erkänna att dom har fel. Nu vart det kanske väldigt tjorvigt. Men så ligger det till. Sen så kom det in 30kr till på kontot igår som vi inte har någon aning vars ifrån dom kommer. 
    Vi har till och med sparat alla kvitton på det vi handlat!

Nu till saken, har någon annan haft problem? Snälla ?! Nån?! 

• Svar på tråden OKQ8 Visa - någon mer med problem?
  • Bankman

Hej!
    Jag har också skaffat OKQ8 Visa och är grymt nöjd. Funkar hur bra som helst och har fått bonus på några hundra. kronor. Jag jobbar på en annan bank och ibland kan det faktiskt bli fel men det blir alltid rätt till slut. Ring däras kundservice igen så fixar de säkert till det. Det kan också handla om att transaktioner inte kommit in som de skall, det finns massor med felkällor. Dessutom är kortet ett sk betal- och kreditkort, vilket gör att man ligger minus om man inte satt in pengar innan. Lycka till!

Svar på tråden OKQ8 Visa - någon mer med problem?