• Gudmorsan90

Nikon D3000 - tips på att få så bra bilder som möjligt?

Fick hem min systemkameran Nikon D3000 och tycker den är svår. Bilderna ser ut att vara tagna med digitalkamera, vilket gör mig deprimerad. Tips på vilka inställningar jag ska ha?

Och vad menas som skärmen visas på bilden, med dom stora siffrorna?
    Någon med en likadan kamera som har lust att hjälpa och lära mig lite? Skulle bli hjärtligt tacksam.

• Svar på tråden Nikon D3000 - tips på att få så bra bilder som möjligt?
  • Kontra

Förlåt, men vet du inget alls om bländare och slutare så kan det vara svårt för nån här att förklara utan att det tar mycket tid. Kolla in den här sidan http://www.carlbomfoto.se/fotoskola/, han förklarar bra. Annars så är det lättare(tycker iaf jag) att lära sig genom att gå en kurs. 
    Kolla även in forum som är mer inriktad för foto, lättare att få hjälp där tror jag. Sen kan du kolla youtube om det finns nån bra video som visar lite tips.

Lycka till med din kamera! 

• skorpionen80

Det ÄR ju en digitalkamera. Vad är det i den analoga looken du vill åt?

• Probably the best    in the

Va tråkigt att du trodde att det bara var att köpa en systemkamera för att få bra bilder.
    Har du kameran inställd på manuellt läge får du inte ett dugg annorlunda bilder än med en vanlig digital kompaktkamera.
    Ska man verkligen utnyttja sin digitala systemkamera måste man lära sig de manuella inställningarna och det tar tid och kräver mkt övning. Massor att lära sig och inte ens då är man kanske halvvägs. Då behövs det ganska troligt lite fler objektiv för att bättre möta olika behov och framför allt, som man inte kan köpa, lite känsla för bild och bildskapande!

Svar på tråden Nikon D3000 - tips på att få så bra bilder som möjligt?