• bullemamman

ägglossning med pergotime????

slutade med mina piller i slutet av förra året. eftersom min mens inte ville bli regelbunden och att det var lång tid mellan gångerna så tyckte min gyn att jag skulle äta pergotime.

under våren så har jag känt av min ägglossing de få gånger jag fått den. jag har fått lite trådiga äggviteflytningar och fått onda bröst. men jag har inte använt mig av ägglossningstest udner denna period.

nu så har jag ätit första kuren och är på dag 28 i min cykel. och inget utslag på clear blues ägglossningstest. jag har nu testat med dem i 17 dagar (billig historia). i slutet av förra veckan så hade jag lite trådiga flytningar.
    men eftersom vi har haft sex efter det så är det lite svårt att veta om de fortfarande är kvar.

kan jag ha haft ägglossningen nu även fast det inte gett något utlslag på testerna? börjar förlora hoppet om att jag ska få min ägglossning denna månad. suck!

ni som använt pergotime, har ni haft samma symptom på ägglossningen med tabletterna som utan?
    eller hur har det fungerat för er?

• Svar på tråden ägglossning med pergotime????
  • olgitha

Jag hade ömma bröst, Älflytningar, ont i äggstockarna (riktigt ont) Men ändå visade blodproverna att jag ej hade haft ÄL.. Jag har inte tagit pergotime sen i maj och har nu denna veckan haft alla  dessa symtom igen! Fast Äl proverna var neg. och idag kom en redig mens?! jag fattar NOLL.. kanske har man hormonerna kvar i sig ett tag efter?!

Gillar inte pergo! 

Svar på tråden ägglossning med pergotime????