• Made in Taiwan

Bh för liggamning??

Jag tror jag blir tokig på brösten som ramlar ut när jag ligger på sidan och ammar, t.ex. på natten. Jämt får jag pula in en handduk för att hålla det ena bröstet på plats, och ligger det inte på plats (i sin kupa med amningsinlägg) så läcker det ju hälften av vad ungen dricker. 

Så, vilken BH ska man välja? Helst mjuka. 

• Svar på tråden Bh för liggamning??
  • La Lola

Har du verkligen rätt storlek då?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • stephanie 1987

Det finns en nättopp på apoteket för bara 99:-. Den tyckte jag var jätte skön att sova i. Väldigt elastisk så bara dra över de bröstet som skulle ammas ifrån, och det andra stannade på plats

• Umm Elias

med sonen körde jag enbart med h&ms amningslinnen, superbra är det och inget ramlar någonstans. Man slipper visa hela magen också om man ammar ute...

Har hittat amningslinnen på Lindex nu också som jag tycker var skönare kvalite!

• Hundägare i Gbg

Jag brukade använda en sport-bh från twilfit som liksom är lite omlott på nätterna. Det går att peta ut bröstet eller så drar jag helt enkelt ner ena axelbandet.

• LillSkruttet

Apotekets förbands-BH är ett tips. Mjuk och skön, sitter ungefär som en sportBH men är mjukare. Sov alltid med dem när jag ammade dottern. Har köpt på mig 2 par till nu till nästa bebis ankomst.

Tyra 21/3-2007 och BF 25/8-2010
  • Made in Taiwan

Storleken är ju det man tänker på i första hand, men jag har alla de möjliga storlekar och "former" och ingen gör som jag vill, dvs. håller dom inne. Blev så less i helgen så nu har jag köpt ändå fler, förhoppningsvis ska nån vara bra. På dagarna spelar det ingen roll men på natten så far allting ut...

Men tack ändå. 

Svar på tråden Bh för liggamning??