• Lo Ammi

    Föräldrautbildning i Göteborg och väntetider?

    Hej,

    Finns det några göteborgare som är i processen att adoptera/har adopterat som kan tipsa mig om hur ni upplevde föräldrautbildningen? Det finns ju både på folkuniversitetet och göteborgs psykoterapiinstitut. Det hade varit roligt att höra om era erfarenheter av kurserna.

    Sen undrar jag också om det är kötid i Göteborg för att starta medgivandeutredning?

    Mvh Lo

  • Svar på tråden Föräldrautbildning i Göteborg och väntetider?
  • Kvarnlyckan

    För oss var det priset som avgjorde men vi var också nöjda med Folkuniversitetet. Fast GPI har bra anställda och jag tror att deras utbildning ger något mer.

  • Simba79

    Vi gick vår föräldrautbildning på Folkuniversitetet och var väldigt nöjda med den kursledaren vi hade där. De har lite olika upplägg på kurserna, vi gick en där vi träffades en gång i veckan vilket gjorde att vi hann diskutera och fundera en del mellan gångerna. Men det finns säkert fördelar med intensivkurserna också.
    Kan tyvärr inte hjälpa dig ang. utredningen för den gjorde vi i en annan kommun. 

    Lycka till!
     

  • Lo Ammi

    Vad bra att ni var nöjda! Är det skillnad i pris alltså? Det har jag glömt att kolla...

  • Lo Ammi

    Jag kollade upp det. 2 480 resp 4 500 kr per person, r'ätt stor skillnad som sagt...

  • Zeitgeist

    Skönt att höra att ni verkar nöjda med kursen vid Folkuniversitetet. Ska själv börja 21 augusti och kände inte ens till att det fanns ett alternativ. Jag valde helt enkelt utifrån soc hänvisning efter att ha hört "skräckberättelser" från folk i andra städer som gått en utbildning som soc sedan bedömt vara otillräcklig. När jag pratade med soc för något år sedan har jag för mig att de sa att de i princip inte hade några väntetider, men jag vet inte hur det ser ut idag.

  • Kvarnlyckan

    Jag tror att de två är de enda alternativen som finns här omkring. Och båda är okej hos socialtjänsten. Vi gick en kväll i veckan och hade en helt okej kursledare.  Det kommer bli kul.

  • Tiago

    Hej!
    Vi ska börja vår Föräldrautbildning 25 september på Folkuniversitetet i Göteborg. Ser fram emot det SÅ mycket!
    Lycka tillGlad

  • elle1

    Gick förra året på Folkuniversitetet. Kändes kul framför allt att träffa andra i samma situation. Sedan tog kursen upp lite saker som man kanske inte hade tänkt på . Intressant men framför allt skönt att träffa andra.
    Lycka till!

    /e

  • litenlängtan

    Vi gick också på Folkuniversitetet och vi delade tom upp betalningen på två gånger vill jag minnas...
    Duktig engagerad "fröken" som själv adopterat, bra och engagerat gäng att samtala och dela saker med.

    Jag har läst om boken vi fick för där står mycket matnyttigt i väntan på att gå vidare med adoptionen...

Svar på tråden Föräldrautbildning i Göteborg och väntetider?