• buffydk

Hur får jag bort kisslukt på matta?

Hur får man bort lukt från en matta? En ryamatta. Haft en hund som kissat på den nämligen, skurat, skurat & skurat, får inte bort det riktigt.

Isabell ✝ 070722 ★ Alica 090414 ★ Lilla3an BF 101203
  • Svar på tråden Hur får jag bort kisslukt på matta?
  • Ant85

säger bara ett ord: Ättiksprit! Skrattande

• buffydk
    Ant85 skrev 2010-07-29 11:52:09 följande:
    Solig Får testa det! Hur får jag bort ättikslukten sen då? Oskyldig
  • Ant85
    buffydk skrev 2010-07-29 12:13:07 följande:
    Solig Får testa det! Hur får jag bort ättikslukten sen då? Oskyldig
    haha den försvinner när du vädrar sen.

och du kan spruta på ättiksprit och sen pressa en handduk på det blöta så det sugs upp och torkar snabbare.
  • buffydk
    Ant85 skrev 2010-07-29 12:14:22 följande:
    haha den försvinner när du vädrar sen.

och du kan spruta på ättiksprit och sen pressa en handduk på det blöta så det sugs upp och torkar snabbare.
    Ska testa det! Tack för tipset :)
  • Jossi

Finns en spray man kan köpa som heter Urine Off eller Urine Gone. Köpte en flaska på nån kattsida (har hund) och den funkade faktiskt.

• alvias78
    Ant85 skrev 2010-07-29 11:52:09 följande:
    Funkar det med en soffa också?
    Min dotter kissade ner soffan här om dagen..
    Det går att ta av och tvätta - men orkar just nu inte...
  • Ant85
    alvias78 skrev 2010-07-29 12:37:40 följande:
    Funkar det med en soffa också?
    Min dotter kissade ner soffan här om dagen..
    Det går att ta av och tvätta - men orkar just nu inte...
    ättiksprit fungerar på typ allt som luktar illa. Men om man ska spraya på en soffa ska man kanske vara försiktig så man inte sprayar för mycket så det får svårt att torka? Men ja, fungerar tror jag nog det gör.
    Jossi skrev 2010-07-29 12:36:24 följande:
    Finns en spray man kan köpa som heter Urine Off eller Urine Gone. Köpte en flaska på nån kattsida (har hund) och den funkade faktiskt.
    Piss off kanske? Fungerar inte alls lika bra (eller är lika billig) som vanligt hederligt ättiksprit enligt mig.
  • Jossi
    Ant85 skrev 2010-07-29 13:22:27 följande:
    Piss off kanske? Fungerar inte alls lika bra (eller är lika billig) som vanligt hederligt ättiksprit enligt mig.
    Haha okej då får jag testa det. Kör du rent i sprayflaska eller blandar du med vatten?
  • Ant85
    Jossi skrev 2010-07-29 13:36:28 följande:
    Haha okej då får jag testa det. Kör du rent i sprayflaska eller blandar du med vatten?
    tror jag har provat både ock. När det är 12 % så har jag nog kört outspätt (luktar iofs väääldigt mycket ättika) och är det 24% så har jag höftat och blandat till den.

Fann dock på något ställde där de skulle ha bort lukter ur kläder och de skrev 1 del ättika till 4 delar vatten om det var 12% och dubbelt då om det är 24%:ig.
  • buffydk

Piss off har vi testat innan.. ogillar.. tycker den är kladdig ?

• HannaNilsson

Det undrar/undrade jag också hur jag ska få bort...
    Min pojkväns hund kissade på min ryamatta i vardagsrummet och jag hängde ut den på balkongen eftersom jag inte kan slänga in den i tvättmaskinen för den är alldeles för stor, tänkte jag skulle ta hem den till min moder och ta högtryckstvätt och skrubba... Meeeen sen har ju solen varit framme och blekt halva mattan så den är ju bara att slänga nu... :(

Svar på tråden Hur får jag bort kisslukt på matta?