• feaf

ACO Glidmedel, spermiedödande??

Hej!

Är det någon här som vet om ACO glidmedel är spermiedödande?  har alltid andvänt KLICK men det var slut sist jag skulle köpa och sedan hittade jag denna tråd:

www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-1-5/m32405259.html

Är det någon här som använder ACO eller har använt ACO och blivit gravid? Jag har torra slemhinnor så jag måste ha glidmedel annars får jag ont och börjar blödaRynkar på näsan 

Har en son sedan tidigare men vad jag minns så var det utan glidmedel som han blev till... 

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden ACO Glidmedel, spermiedödande??
  • längtan87

Man ska tydligen inte använda glidmedel alls om man vill bli gravid...

Säg till Viola att hon lyser..
  • feaf

Jaså...? Har du läst det någonstans?Förvånad

• längtan87
    feaf skrev 2010-07-29 16:11:03 följande:
    Jaså...? Har du läst det någonstans?Förvånad
    Ja, det står på förpackningarna tror jag eller så var det någon på apoteket som sa det.
    Säg till Viola att hon lyser..
  • feaf

Tack så mycket båda två! Jag googlade lite och såg att man bör undvika glidmedel för att det är trögare för spermierna att ta sej fram, och om man skulle använda ett "vanligt" så skulle vattenbaserat (typ KLICK) vara bättre än dom vatten & silikon baserade (typ ACO). Får lösa det på något sättGlad

• Juliii86
    Juliii86 skrev 2010-07-29 16:14:11 följande:
    kan man inte använda den här då?
    www.billiga-tester.se/pre_seed_multi_use_tub-...
    men är den här spermiedödande? för på deras hemsida så kan man använda den för dom som planerar barn. har funderat på att köpa den, tro ni att det är värt? skulle det funka?
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv.
  • feaf

Har läst runt lite nu och det står att man bör ha en så naturlig möljö i slidan som möjligt om man planerar graviditet. Så då är nog tipset till oss att inte ha glidmedel alls. Jag får väl tala om för maken att det får bli ett lååångt förspel, har verkligen torrare slemhinnor sedan min graviditet.Skäms

• feaf
    Juliii86 skrev 2010-07-29 16:26:07 följande:
    men är den här spermiedödande? för på deras hemsida så kan man använda den för dom som planerar barn. har funderat på att köpa den, tro ni att det är värt? skulle det funka?
    Men spermiedödande är det inte
  • Juliii86
    feaf skrev 2010-07-29 16:39:20 följande:
    Men spermiedödande är det inte
    oki får fundera på om man ska ta o köpa den
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv.
  • feaf
    Papayia skrev 2010-07-29 16:43:15 följande:
    olivolja då?
    Läste på en sida "fråga barnmorskan" och där stod att man skulle undvika alla slags medel som inte "hörde hemma" i slidan.... så naturellt ska vara det bästa om man vill blir gravid.
    Tur att jag hittade infon när  jag googlade för vi har verkligen kört med glidmedel varje gång sedan sonen föddes!! Olja och glidmedel gör det svårt för spermierna att simma (vilket låter rätt logiskt) + det påverkar PH värdet och det är spermier jätte känsliga för tydligen...
  • Tweety

Följande två glidmedel är framställda just för de med torra slemhinnor som försöker bli gravida eftersom de inte hindrar spermierna på något sett till skillnad från vanliga glidmedel (enligt tillverkarna). Dessutom ska conceive plus till och med "hjälpa" till en graviditet! Många i USA och Storbritannien har använt dem och blivit gravida (googla på det!). Jag har själv inte provat dem dock men funderar på det....

www.conceiveplus.com/
    www.preseed.com/

• Tolle83

Rapsolja kan man också använda. De är helt naturligt.

Jag har också extremt torra slemhinnor, men blev rekomenderar vanlig RAPSOLJA :D

Svar på tråden ACO Glidmedel, spermiedödande??