• Anonym (Hjälp!:-()

Silica + öljäst = farligt??? nälla hjälp mig med mitt hår!!!

Jaha, år efter blekningar, så blev jag i går brunett och sa låta håret vara. (Är brunett naturligt).

Det är sönderblekt och ramlar av när jag duschar..

Så i går åkte saxen fram, klippte mig såååå kort..
    Nu vill jag få tillbaka mitt långa hår, men denna gången friskt..

Har köpte hem öljästtabletter med järn, och även friggs silica..
    Kan jag använda bägge tro??

Vilken av dom annars rekomderar ni?

Silicia: 2tab 2 ggr om dagen. (4st)
    Öljäst: 2-5 om dagen.

Tänkte om jag tar 2 tab med silica & 1 med öljäst?

Blir gaaaalen på det här...

• Svar på tråden Silica + öljäst = farligt??? nälla hjälp mig med mitt hår!!!
  • Anonym (håret)

Ja du kan använda vilket som, det kommer troligtvis inte hjälpa så mycket något av dem iaf....  mitt råd är att äta sunt, låt bli att stressa. Klipp det var 8-10v.  Håret är dött, inte mycket man kan göra för att påverka det mer än att försöka må bra och leva väl. Undvika uttorkande preparat, och fön och plattång. Vill man platta så använd skyddskräm/spray. Använd balsam eller inpackning. Finns även de som kör No Poo www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129.html ska vara skonsamt för håret! lycka till

• Anonym (Hjälp!:-()
    Anonym (håret) skrev 2010-07-29 12:59:52 följande:
    Ja du kan använda vilket som, det kommer troligtvis inte hjälpa så mycket något av dem iaf....  mitt råd är att äta sunt, låt bli att stressa. Klipp det var 8-10v.  Håret är dött, inte mycket man kan göra för att påverka det mer än att försöka må bra och leva väl. Undvika uttorkande preparat, och fön och plattång. Vill man platta så använd skyddskräm/spray. Använd balsam eller inpackning. Finns även de som kör No Poo www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129.html ska vara skonsamt för håret! lycka till
    Okej, tack så mycket!
Svar på tråden Silica + öljäst = farligt??? nälla hjälp mig med mitt hår!!!