Interssant dokumentärfilm om Turinsvepningen!
Hejsan!
Jag skulle vilja dela med mig av en intressant dokumentärfilm som handlar om Turinsvepningen. Vad tror ni? Kan det vara denna tygbit som Messias sveptes in i efter sin sin död?
Hejsan!
Jag skulle vilja dela med mig av en intressant dokumentärfilm som handlar om Turinsvepningen. Vad tror ni? Kan det vara denna tygbit som Messias sveptes in i efter sin sin död?
Nej, jag tror verkligen inte det. Jag har inte sett dokumentären men jag har mycket mycket svårt att tro att det skulle kunna vara den duken...
Med tanke på att den är daterad till sent 1200- eller tidigt 1300-tal så är det nog väldigt otroligt.
kaksmulan, när du kan och vill och känner för det, se då den filmen! Även om du kanske är skeptisk just nu!
Tysell, det stämmer att dateringen som forskarna gjorde blev daterad till medeltiden. Men det har kommit upp nya rön efter den dateringen och som pekar mot att svepningen är äldre än så.
www.alltomvetenskap.se/index.aspx
Jag försöker igen med länken, här kommer den!
www.conservapedia.com/File:Johanan1.jpg
Men hävdar den katolska kyrkan då bestämd att denna svepning är Jesus!? Kanske dom dyrkar en död man som korsfästes istället för Shahanshah eredat-fedhri.
Om vi för ett ögonblick ponerar att tygbiten faktiskt är 2000 år gammal, finns det då något som garanterar att det är Jesus svepning? Korsfästning var ganska vanligt på den tiden, vad finns det som säger att det inte var någon annans svepning?