• Bonanza

Brukar du smygäta godis när ditt barn inte ser?

Det behöver väl kanske inte vara godis, utan chips, popcorn - whatever. Det är mer än en gång jag har fått mumla fram "inget" med munnen full med något gott när barnet  (som man trodde var någon helt annanstans) frågar "vad äter du på"?

En kompis till mig berättade att hennes son hade tagit för vana att lukta henne i munnen för att känna efter ifall hon hade något gott som han inte kände till.

Hur gör ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du smygäta godis när ditt barn inte ser?
  • Jezamine

Ja och det skäms kag inte för.

Avstängd tills vidare
  • idiblon yes

Det har hänt.

Ibland gömmer jag en glass bakom ryggen när jag går förbi honom också.

Det kanske är därför jag gått upp 15 kg på ett år och mår skit. Borde kanske sluta?

FL är guld.
  • Tow2Mater

Ja absolut! :)  Igår lyckades jag t o m gömma pomfritten vid matbordet, och åt när han tittade bort.

• vivianne

Säkert varje vecka...Bara för att jag är bortom räddning behöver jag ju inte sabbaa nästa generation också

• Tant Green

Jag brukar äta godis när hon sover, men det händer att jag gör det i smyg när hon är vaken också. Finns ingen anledning att hon ska få samma dåliga vanor som mig.

• milky

Nej. Men har ju ätit godis när hon somnat på kvällen. Inte för att smyga utan för att via haft myskväll. Jag tror att barnet märker när man smyger och tar sedan efter det beteendet vilket kan leda till ätstörningar. Därför kommer jag aldrig att smyga med detta utan ser det som en bra chans att själv inte äta så mycket godis

• TessaS

Nja, det har väl hänt
    Men han brukar komma på mig ganska snabbt...
    Men jag hade inte vit klänning på studenten... läste samhäll... så jag blev lite osäker om jag röstade rätt..

• redneck girl

nope,vi brukar inte smyga.men sover dom så....luras man ju inte heller.jag tänker inte bidra med ätstörningar.

• wity

Javisst gör jag det! Tungan ute

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ BF 100807 ♥
Svar på tråden Brukar du smygäta godis när ditt barn inte ser?