• Aiiiiwa

har du köpt en cykelvagn??

vart köpte du din?
    hur mkt gav du? är du nöjd?

tänkte nu till hösten införskaffa mig en cykelvagn så jag kan cykla till dagis o skola
    .. ska va så jag har den som en barnvagn ocksåå..
    men vart ska ja köpa den? vill ge drygt 1500 max för en ..

• Svar på tråden har du köpt en cykelvagn??
  • Nifesoj

Kikar in här med, är oxå intresserad av en =)

♥Albin 080924♥
  • Aiiiiwa

hur är det att köra med sådan bak?
    den såg bra ut, som du rek. från trollkärran. bra med bagageutrymme också.
    den går inte att ändra ryggläge?

är det svängbart hjul där fram? ifall den är enkel att köra med om man ba ska ha som en barnvagn?

• Spexig

Hur enkelt är det att göra om till barnvagn?

Var har man framhjulet när man har den som cykelvagn?

Är den inte vinglig som barnvagn när den bara har ett hjul fram?

• Aiiiiwa
    Spexig skrev 2010-07-29 20:29:46 följande:
    Hur enkelt är det att göra om till barnvagn?

Var har man framhjulet när man har den som cykelvagn?

Är den inte vinglig som barnvagn när den bara har ett hjul fram?
    det blri väl som en helt vanlig barnvagn med tre hjul? .. ja testkörde sådan i affären, men de va en för 7500kr..
    å den va stabil.

har läst man lägger framhjulet i bagagutrymmet som finns därbak,
  • Spexig

Okej, tack!

Jag tänker att den ser vingligare ut än en trehjulig barnvagn iom att såna brukar vara trekantiga i konstruktionen (spets framme vid hjulet), medan den här är fyrkantig med hjulet mitt på en sida.

• Spexig

Jag har oxå sett en svindyr som verkar kanonbra, men den har två svängbara framhjul som man enkelt vrider ur vägen när den ska vara cykelkärra. Så man slipper montera hjulen varje gång. Dock känns 8600:- liiiite mycket...

• tessilus

finns på tradera, helt nya. vet dock inte priset

• Aiiiiwa
    Spexig skrev 2010-07-30 13:02:49 följande:
    Jag har oxå sett en svindyr som verkar kanonbra, men den har två svängbara framhjul som man enkelt vrider ur vägen när den ska vara cykelkärra. Så man slipper montera hjulen varje gång. Dock känns 8600:- liiiite mycket...
    hehe ja för dom priserna kan man få en bil ^^
    jag är snål... eller kasnke rent av ekonomisk :P
  • fummelfia

Jag säger bara: Croozer Kid!!

Den har ett svängbart buggyhjul och ett jogginghjul förutom cykelpåhängningen - allt ingår. Köper man den i Sverige kostar den visserligen 5000, men om man köper den från Tyskland eller Holland kan man komma undan med drygt 3000. Och då får man en riktigt bra kärra.

Lycka till i ditt sökande! Solig

• Nifelheim

Har en från Coop forum som man kan göra om till barnvagn. Kanonbra och jag har inget annat negativt att säga än att det är lite bökigt att sätta dit "barnvagnshjulet". Inte värre än att lyfta lite fram och sen skruva ut och så i en skruv, men ja som sagt, det hade väl kunnat göras smidigare kanske. Använder tyvärr cykelkärran mycket mindre än jag hade trott så det var ett lite småonödigt inköp, men jag har bara ett barn och han är ganska stor så jag har inget direkt behov av barnvagnsfunktionen. Kostade 1995 tror jag, så priset var iaf mer vettigt än för de dyrare och den har smidigt svängbart framhjul vid barnvagnsfunktionen vilket många av de billiga saknar.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Aiiiiwa

nu har jag köpt en cykelvagn :D

tog hem vinsten på tradera och fin en jätte fint med alla tillbehör
    för 1134kr plus frakt 150 så jag kom undan billigt, var snabb leverans
    från nederländerna och fick den i fredags efter att vunnit den på söndags kvällen förra helgen.
    provkörde den igår,, va jätte bra !!

lagom billigt, och jag kommer använda den i princip varje dag! hoppas jag ;)

• Dr Mupp

Yepp. Vi har en julakärra. Kostar ca 1000 kr ny, vi gav 500 för begagnad. Den gör sitt jobb varken mer eller mindre.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Nifelheim
    CtJ08 skrev 2010-08-08 14:26:41 följande:
    www.lifequalityproducts.se/cykelvagn-zorro-3i...

Den här är jag sugen på:) 1900 kr, så helt ok
    Som sagt så är de gräsligt klumpiga med fast framhjul vid barnvagnsfunktionen.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Aiiiiwa
    Spexig skrev 2010-08-08 18:33:02 följande:
    Den verkar kanon! Nån som har den o vet? Liter drygt 2200 skulle det bli för oss m frakt o ett extra fäste.
    sådan jag har, fast utan de dära märket Zorro..
    du kan komma undan med 1000kr billigare på tradera..

som ovannämnda säger, det är med fast hjul fram,
    men ska man inte använda den så mkt som barnvagn så spelar det ingen roll...
    jag tror inte jag kommer bry mig så mkt då jag mest kommer använda min
    som cykelkärra.

imorgon blir första testet, för då ska ja till dagis, o sen ska ja ha den som barnvagn när vi ska till sjukhuse :O*ä
    hur ska detta gå ^^ ?!
  • Kajak

Ja jag säger: KÖP CYKELVAGN!

Vi köpte en för 4 år sen (den från jula) den sålde vi ifjol, och köpte ett nytt ifjol (från cykelaffären)
    Underbara!

Den vi köpte ifjol är Chariot med "cykelsats" och med "shoppingsats"
    Vi ska oxå köpa "skidsats" så vi kan åka skidor nu till vinter med småflickor i vagnen medan "storbarnen" åker runt själva.
    Vi sålde vara syskonvagn och köpte Chariot.
    Det bästa vagn vi köpte!

Så just nu har vi bara enkelvagn (Emmaljunga Cerox) 2 st paraplysulky och cykelvagn.
    Vi har 4 barn.

Svar på tråden har du köpt en cykelvagn??