• Anonym (Orolig)

Snälla hjälp! Kraftig mensvärk men ingen mens.

Jag har gått och väntat på mensen sedan i söndags och i dag trodde jag att den satte igång, för ont i magen precis som jag alltid får när jag börjar blöda, fick jag. Jag fick en mensvärk från helvetet och låg platt fall i sängen, oförmögen att göra något, precis som innan jag fick barn. Men jag blöder inte, jag får stoppa i mig smärtstillande var 4:e timme för att stå ut men inget blod. Jag har aldrig så här ont innan blödning utan bara när jag blöder.

Varför blöder jag inte om jag har så ont?

• Svar på tråden Snälla hjälp! Kraftig mensvärk men ingen mens.
  • Anonym (Orolig)
    Teskedsmamman skrev 2010-07-29 20:32:51 följande:
    Kandu vara gravid? För mensvärk utan blod är ett gravtecken...
    Jo det vet jag, så var det när jag var gravid sist. Men om inte min äl var en hel vecka försenad (vilket jag är ganska säker på att den inte var) så är jag inte gravid.
  • Anonym

Det är bara att ta ett test..

• Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2010-07-29 20:38:59 följande:
    Det är bara att ta ett test..
    Känns som utkastade pengar när jag är 99,9% säker på att jag inte är gravid.
  • Anonym

Då är det bara för dig att vänta på att mensen ska komma då..

• Uller

Kan vara andra sakcer som gör ont. TEX Salpingit. Om det inte går över och du har sådana kraftiga smärtor som du beskriver och mensen inte kommer så borde du kanske kolla hos en gynekolog

• Anonym (Orolig)
    Teskedsmamman skrev 2010-07-29 20:42:44 följande:
    Fast om äl var förskjuten så är ju mensen det också....
    Jo självklart, det är jag medveten om men varför har jag då mensvärk som om jag blöder? Det är det jag inte får att gå ihop. Det känns som att jag blöder, men jag gör det inte. Jag förstår liksom inte.
  • Teskedsmamman
    Anonym (Orolig) skrev 2010-07-29 20:45:25 följande:
    Jo självklart, det är jag medveten om men varför har jag då mensvärk som om jag blöder? Det är det jag inte får att gå ihop. Det känns som att jag blöder, men jag gör det inte. Jag förstår liksom inte.
    Den frågan kan du nog inte få svar på här på FL.
    3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Anonym (Orolig)
    Uller skrev 2010-07-29 20:45:02 följande:
    Kan vara andra sakcer som gör ont. TEX Salpingit. Om det inte går över och du har sådana kraftiga smärtor som du beskriver och mensen inte kommer så borde du kanske kolla hos en gynekolog
    Vad är det för något?
    Ja, håller det i sig och om jag inte börjar blöda senast söndag så skall jag först och främst ta ett test, annars får det bli gyn. Knäppt att gå runt och ha så ont i "onödan".
Svar på tråden Snälla hjälp! Kraftig mensvärk men ingen mens.