• Billy och Jag

Vilken klädstorlek har era 6 månaders bebisar?

min son är snart 6 månader och har storlek 62/68... Tycker inte han är mindre än andra barn, fast han var mini när han föddes

• Svar på tråden Vilken klädstorlek har era 6 månaders bebisar?
  • jessin

Min 5 månaders har 62 på de flesta plagg och 56 på polarns randiga pyamas. Håller på att växa ur 62 i Lindex och HM. Vår son ligger precis i mitten på vikt och längd kurvan men när jag jämför med mina kompisar så är sonen mindre än de flesta.

• solfrost

min hade 74 när han var 6, nu har han 74/80 och är 7

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Julechka

Min dotter håller på att växa ur st 68, hon är snart 6 månader. När hon föddes var hon 50 cm lång. det blir spännande att få veta hur lång hon har blivit på  6månaders kontroll

• Ragnar

Storebror hade 74. Lillasyster hade 68 i tröjor och 74-86 i byxor om de var från flickavdelningen. Byxor i 68 var för trånga över låren och rumpan men passade bra på längden.

• MomInLove

Min bebis hade storlek 80 när hon var 6 månader. Byxorna var för långa men hon behövde så stora kläder eftersom hon är ganska rund. :)

• Billy och Jag

Måste fråga också... fram tills nu har han växt mycket.. från 2,5 kg vid födseln till 7 kg nu, 6 månader. De första 3-4 månaderna hade han storlek 50-56 men nu har han börjat växa ur kläder.. växer bebisar fort hela första året? Eller kommer det lugna ner sig lite nu?
    Tänker att han väger ju redan 7 kg och barn på typ 3 år väger ju kanske 15 kg? Eller har jag helt fel då? :) Skulle han fortsätta gå upp ett kg i månaden så skulle han ju väga hemskt mycket snart :)

• Mullepop
    Lone Star State skrev 2010-07-29 21:49:22 följande:
    Måste fråga också... fram tills nu har han växt mycket.. från 2,5 kg vid födseln till 7 kg nu, 6 månader. De första 3-4 månaderna hade han storlek 50-56 men nu har han börjat växa ur kläder.. växer bebisar fort hela första året? Eller kommer det lugna ner sig lite nu?
    Tänker att han väger ju redan 7 kg och barn på typ 3 år väger ju kanske 15 kg? Eller har jag helt fel då? :) Skulle han fortsätta gå upp ett kg i månaden så skulle han ju väga hemskt mycket snart :)
    Min lille på bara 5 månader väger säkert 8 kg nu,, och som svar på din fråga.. nej dom växer väldans massa första året eller nått, sen AVTAR tillväxtHastigheten =) Även om man växer mycket så är det sen inte alls i samma takt.De märker ju på bvc om det skulle bli "onormalt".. med sina kurvor å sånt
  • seejtaan

68/74 på våran som är snart tre månader.

Svar på tråden Vilken klädstorlek har era 6 månaders bebisar?