Vilken klädstorlek har era 6 månaders bebisar?
min son är snart 6 månader och har storlek 62/68... Tycker inte han är mindre än andra barn, fast han var mini när han föddes
min son är snart 6 månader och har storlek 62/68... Tycker inte han är mindre än andra barn, fast han var mini när han föddes
Min 5 månaders har 62 på de flesta plagg och 56 på polarns randiga pyamas. Håller på att växa ur 62 i Lindex och HM. Vår son ligger precis i mitten på vikt och längd kurvan men när jag jämför med mina kompisar så är sonen mindre än de flesta.
min hade 74 när han var 6, nu har han 74/80 och är 7
Min dotter håller på att växa ur st 68, hon är snart 6 månader. När hon föddes var hon 50 cm lång. det blir spännande att få veta hur lång hon har blivit på 6månaders kontroll
Storebror hade 74. Lillasyster hade 68 i tröjor och 74-86 i byxor om de var från flickavdelningen. Byxor i 68 var för trånga över låren och rumpan men passade bra på längden.
Min bebis hade storlek 80 när hon var 6 månader. Byxorna var för långa men hon behövde så stora kläder eftersom hon är ganska rund. :)
Måste fråga också... fram tills nu har han växt mycket.. från 2,5 kg vid födseln till 7 kg nu, 6 månader. De första 3-4 månaderna hade han storlek 50-56 men nu har han börjat växa ur kläder.. växer bebisar fort hela första året? Eller kommer det lugna ner sig lite nu?
Tänker att han väger ju redan 7 kg och barn på typ 3 år väger ju kanske 15 kg? Eller har jag helt fel då? :) Skulle han fortsätta gå upp ett kg i månaden så skulle han ju väga hemskt mycket snart :)
6,5 månad...storlek 80 på kläderna...en liten tjockis :)
Min tjej som är 5 ½ månad har 74
68/74 på våran som är snart tre månader.