• omni

Bebis som kallsvettas jämt??

Har en liten på snart 3 månader och han kallsvettas heeela tiden! Lägger man honom i sängen tar det inte lång tid förrän lakan och kudde är blöta. Sätter man sig i soffan där han legat blir man blöt osv... Vi byter kläder flera gånger per dag då det bara rinner om honom, oavsett väderlek och temperatur inne/ute. Har läst att barn kan svettas ordentligt innan de somnar men så här är det jämt, vaken som sovandes. Är det normalt?

• Svar på tråden Bebis som kallsvettas jämt??
  • Floff

Min 8-månaders svettas också mycket, speciellt när han sover och när han ammar. Ibland rinner det svett på hans tinningar medan han ammar.. Frågade på BVC och det var tydligen vanligt och helt normalt. Så oroa dig inte

• theesi

Jag vill inte skrämmas nu, men du är säkert öppen för alla förslag därför du frågar.. Men barn med hjärtfel svettas jättemycket..

Ta upp svettningarna med BVC och be om hjärtundersökning!

♥ Vincent 070925 ♥ BF 100809 ♥
  • omni

Ok, men han ammas inte Ja, det rinner verkligen åsså blir han alldeles iskall... Svårt att veta hur man ska klä stackaren!

• omni
    theesi skrev 2010-07-30 00:11:24 följande:
    Jag vill inte skrämmas nu, men du är säkert öppen för alla förslag därför du frågar.. Men barn med hjärtfel svettas jättemycket..

Ta upp svettningarna med BVC och be om hjärtundersökning!
    Han fick typ "hjärtflimmer" (takycardi eller nåt står det i journalen) under förlossningen så det blev akutsnitt, det kanske kan hänga ihop! Bäst att kolla upp
  • theesi

Okey, ja jag tycker att du bör kolla upp det.. För det kan vara ett sympom på att han har fel på hjärtat, hjärtslag eller liknande. Min son har hjärtfel och kallsvettades ofta som bäbis.. Nu med för den delen och han är snart tre år

• omni

Vilken typ av hjärtfel har han? Om man får fråga alltså Hur upptäcktes det? Var det mer än bara svettningarna?

• theesi
    omni skrev 2010-07-30 00:32:51 följande:
    Vilken typ av hjärtfel har han? Om man får fråga alltså 
    Hur upptäcktes det? Var det mer än bara svettningarna?
    Han har ett enkammarhjärta och det är något som upptäcks direkt eller i samband med födelsen, i min sons fall dagen efter.. iom att han tappade syresättningen..
  • sulin

Theesi:  Min dotter föddes i maj och upptäcktes 3:e dagen samma hjärtfel som Vincent. Nu är hon 3 månader och svettas jätte mycket som ni beskriver det.
    Svettas pga hjärtfel men är det fortfarande varmt för henne att jag ska ge henne mindre kläder eller tunnare täcke? Kommer dessa svettningarna att försvinna efter alla operationer?

Svar på tråden Bebis som kallsvettas jämt??