Köper ni present till syskonet från bebisen?
Har hört att vissa gör detta. För att barnet (syskonet) inte ska känna sig utanför när all fokus hamnar på den nua familjemedlemmen...
Jag funderar på o göra det..
Har hört att vissa gör detta. För att barnet (syskonet) inte ska känna sig utanför när all fokus hamnar på den nua familjemedlemmen...
Jag funderar på o göra det..
Min son fick en present från sin lillasyster när hon föddes. Han blev förvånad att hon visste vad han önskade sig
Hahaha naw...
Men då kilar jag ner på stan imorgon efter bm och passar på o köpa ngt.
Jag gjorde inte det... Hade inte en tanke på det då. Men det gick ju bra det också, och 1 vecka efter att bebben kom så fyllde storebror 2 år.
Japp det gjorde vi som han fick på BB när han hälsade på. Köpte en ryggsäck med bilar i. sedan hade alla andra köpt något till honom med som gav lillebror present.
Vi tänker göra det, och vet även att farmor har köpt något som hon tänker ge.
Det är 4 år sedan nu å han kommer fortfarande ihåg vad han fick!
Ska göra det med nästa oxå, tycker det e lite mysigt!
Jag är nu på dag 40+3 och vi har inte köpt någon present från bebisen till storasyster. Däremot så har vi gjort en "bebislåda" till dottern som hon ska få när vi åker iväg till förlossningen. Detta för att hon också ska ha något att se fram emot och faktiskt tycka att det är lite roligt att mamma och pappa åker iväg utan henne. Dottern har själv valt en del av sakerna i lådan, mest gosaker. Sen ligger det några överaskningar där i också. Dottern frågar varje dag om den där bebislådan och vi förklarar varje dag att när mamma och pappa åker till sjukhuset för att föda bebis så kommer mormor hit och då ska du få bebislådan.
Jag är nu på dag 40+3 och vi har inte köpt någon present från bebisen till storasyster. Däremot så har vi gjort en "bebislåda" till dottern som hon ska få när vi åker iväg till förlossningen. Detta för att hon också ska ha något att se fram emot och faktiskt tycka att det är lite roligt att mamma och pappa åker iväg utan henne. Dottern har själv valt en del av sakerna i lådan, mest gosaker. Sen ligger det några överaskningar där i också. Dottern frågar varje dag om den där bebislådan och vi förklarar varje dag att när mamma och pappa åker till sjukhuset för att föda bebis så kommer mormor hit och då ska du få bebislådan.
Vilken bra idé!
Storebror har köpt present till sitt kommande syskon med mormor och vi har tänkt att han ska få en storebrorspresent, men har inte kommit på vad ännu.
Kommer inte köpa något till honom från bebisen, därimot kommer jag nog köpa något till honom från OSS som grattis för att han blivit storebror.