havandeskapspenning som personlig assistent
Jag funderar lite på hur jag ska skriva min "berättelse" om hur mina arbetsdagar ser ut..?
Jag jobbar 92,5% natt ensam och jag har en helförlamad brukare, så jag hoppas verkligen att jag får full hp.
Ingen av mina dagar är den andra lik, så jag kan ju inte skriva hur en natt ser ut? det kan vara jättelite jobb och hur jäkla mycket jobb som helst
sen såg jag på den här lappen man fyller i, att det stod om man har möjlighet att vila?
jag har oftast det, men jag kan aldrig välja själv när och hur länge jag behöver sitta. jag kan liksom vara tvungen att jobba nonstop i 2-3 timmar innan jag ens hinner gå på toa eller dricka vatten.
känns så luddigt det där, jag har ju möjlighet men inte när jag vill.
jag har iallafall börjat skriva vad det är jag gör, men det är mer att jag har beskrivit varje tungt moment som kan inträffa (är uppe i 2½ A4 nu).
Gah.. jag vet inte hur jag ska formulera mig?!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-30 03:42
ja just ja, tror ni det kan vara dumt att nämna att jag har sömnproblem? (har dock inte haft läkarkontakt pga det)
jag ska ju vara vaken på nätterna för att kunna hjälpa brukaren. men det är jobbigt att vara vaken när man sover dåligt mellan passen (när jag sover på dagen, när jag är ledig sover jag bra). det har faktiskt hänt att jag somnat till.. :/