• Pumpalicious

Har ditt barn (0-5år) åkt bil UTAN bilstol någon gång?

Såg i en annan tråd att en tjej låtit sin 2,5åring åka utan bilstol. Fick mig att undra hur många andra som gör/gjort så.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ditt barn (0-5år) åkt bil UTAN bilstol någon gång?
  • Pumpalicious
    En glad tjej skrev 2010-07-30 07:11:21 följande:
    Ja, båda mina tjejer har åkt utan bilstol utomlands!! Dock aldrig hemma!
    varför utomlands? Finns väl bilstolar att hyra där med?
  • En glad tjej
    Pumpalicious skrev 2010-07-30 07:12:32 följande:
    varför utomlands? Finns väl bilstolar att hyra där med?
    Nej, tror inte det finns överallt faktiskt. Var i en liten by i Thailand och där såg jag inte röken av sådant. Har inte sett det i Bulgarien eller Kanarieöarna heller, finns säkert i större städer men inte där jag varit.
  • myskatt

När vi var på Kreta satt hon på bara bilkudde då den stol vi hyrt inte var komplett.

Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • Faile

Ja, många gånger då vi inte bor i Sverige.
    Men snart skaffas det körkort här och då kommer vi ha egen bil ( istället för taxi ) och då kommer vi naturligvis använda bilstolar.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Stårschan

Ja, när vi varit utomlands samt någon gång i taxi i Sverige. Ibland kräver ju situationen att man får kompromissa med rutinerna för att man ska kunna lösa transportproblemet där och då.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • cicci85

Barnen är 2 och 5 år och ingen av dem har åkt utan bilstol nån gång. Eller räknas bilkudde som ingen bilstol? Den stora har åkt på det ett par gånger.

• Finesse

Nej aldrig.. en stor anledning till att vi inte valde att följa med på en gratis utlandsresa i år. Ebba åker INTE utan bilbarnstol så vi stannade hemma. Kollade inte upp hur det funkade om det gick att få tag på nån men jag antog att det inte gjorde det.

Ebba 071228
  • Linda1976

Ja, men en mycket kort sträcka, satt i mitten på en packad hög med filtar, och 3-punktsbälte - och hon var 5 år vid tillfället. Annars aldrig.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Har ditt barn (0-5år) åkt bil UTAN bilstol någon gång?