Har ditt barn (0-5år) åkt bil UTAN bilstol någon gång?
Såg i en annan tråd att en tjej låtit sin 2,5åring åka utan bilstol. Fick mig att undra hur många andra som gör/gjort så.
Såg i en annan tråd att en tjej låtit sin 2,5åring åka utan bilstol. Fick mig att undra hur många andra som gör/gjort så.
Ja, båda mina tjejer har åkt utan bilstol utomlands!! Dock aldrig hemma!
När vi var på Kreta satt hon på bara bilkudde då den stol vi hyrt inte var komplett.
Ja, många gånger då vi inte bor i Sverige.
Men snart skaffas det körkort här och då kommer vi ha egen bil ( istället för taxi ) och då kommer vi naturligvis använda bilstolar.
Ja, när vi varit utomlands samt någon gång i taxi i Sverige. Ibland kräver ju situationen att man får kompromissa med rutinerna för att man ska kunna lösa transportproblemet där och då.
Barnen är 2 och 5 år och ingen av dem har åkt utan bilstol nån gång. Eller räknas bilkudde som ingen bilstol? Den stora har åkt på det ett par gånger.
Nej aldrig.. en stor anledning till att vi inte valde att följa med på en gratis utlandsresa i år. Ebba åker INTE utan bilbarnstol så vi stannade hemma. Kollade inte upp hur det funkade om det gick att få tag på nån men jag antog att det inte gjorde det.
Ja, men en mycket kort sträcka, satt i mitten på en packad hög med filtar, och 3-punktsbälte - och hon var 5 år vid tillfället. Annars aldrig.
Nix!