• B Rus

Borsta tänder före eller efter frukost?!

Jag har alltid borstat tänderna efter frukost, helt enkelt för att jag inte vill ha en massa matrester i munnen fram till lunch. Men några gånger har jag stött på folk som gör tvärt om - men jag fattar liksom inte vitsen!! Hur gör ni - och om du borstar före, varför?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borsta tänder före eller efter frukost?!
  • Misery

Efter frukost. Ser heller ingen mening med att göra det innan..

• Mimmi P

Efter, men det händer att jag gör det före. Sett ur tändernas perspektiv spelar det väl inte så stor roll, det är ju inte pga frukostmaten man behöver borsta tänderna på morgonen.

Tycker dock att frukosten är godare om inte tänderna är nyborstade.

• Queenie70

Efter frukost givetvis. Annars smutsar du ju ned dem meddetsamma igen, och har massa matrester som ligger och kan orsaka hål. Det är ju bara när tänderna är nyborstade som de har möjlighet att återhämta sig. Därför är ju kvällsborstningen så viktigt. Visste ni att små början till hål faktiskt kan självläka med hjälp av lite flour (som det är i tandkrämen) men då måste det ju få tid att verka.

• logg81

Hmm...

Äter jag hemma så blir det efter frullen
    Äter jag på skolan så blir det före frullen...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • kinapuff

jag borstar efter frukost men min man kan borsta före ibland men då borstar han igen efter han ätit.
    Dock om jag inte äter frukost hemma av någon anledning borstar jag före.

• atypisk typfel

Efter frukosten.

transhumanist vegan transgender
  • Kazeer

Annat.

Jag borstar tänderna, när jag går upp på morgonen. Och sedan borstar jag tänderna efter frukost.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • alvias78

Min tandläkare sa att man ska borsta utan tandkräm innan frukost och med tandkräm efter frukost... men det orkar ju inte jag så jag borstar efter "frukost"

Svar på tråden Borsta tänder före eller efter frukost?!