Efter gastric bypass...
Den egentliga frågan är: Hur är era män mot er kvinnor efter era gastric bypass operationer?
Jag tillhör gruppen som efter operationen råkar kunna äta vad som helst och ändå gå ner i vikt. Jag är såklart glad för det och äter godis, kakor och matprodukter med socker i (tex ketchup, lingon) osv fortfarande. Serveras det kakor äter jag några stycken (beroende på vad det är för kakor, ibland kanske man inte kan äta några stycken innan det tar stopp). Jag åt godis nästan varje dag innan men har dragit ner till en - två dagar i veckan nu.
Min sambo är livrädd för att jag ska gå upp i vikt igen. Jag har förklarat massor av gånger hur det funkar efter operationen, och har tom varit i kontakt med sjukhuset där jag gjorde operationen och bett dem förklara lite mer i ett mail som han också fick ta del av.
Inget hjälper, han är fortfarande nojjig. Han förknippar det lite med viktväktarna där man tar bort alla "farliga" saker och typ ersätter med ännu farligare light saker. Det första dietisten sa till mig efter operationen var: använd dig inte av lightprodukter! Dessutom tål jag dem inte...
Ibland kommer det kommentarer i samband med vad jag äter. Om jag råkar äta godis så ifrågasätts det. Äter jag kakor om det bjuds så är det samma.
Till detta hör att jag tränar som en idiot, varje dag gör jag något faktiskt. På 1½ år med en graviditet mitt i alltihop har jag gått ner 55 kg och har nu 1½ kg kvar till min målvikt.
Detta är såklart jobbigt. Jag är ganska ledsen och när vi har det här samtalsämnet uppe känns det fel att äta överhuvudtaget. Helst vill jag avstå mat då, men det går ju inte för då är man typ svimfärdig efter ett tag.
Hur har ni andra det?