Panduros glitterlim, fäster det på glas?
Tänker göra egna julgranskulor med sonens och våra namn. Någon som vet om Panduros glitterlim fäster glas??
Tänker göra egna julgranskulor med sonens och våra namn. Någon som vet om Panduros glitterlim fäster glas??
jag vet inte om det är glitterlim men i pandurokatalogen så visar dom hur man målar på glaskulorna med något
bla relief jag tänkte köpa sådant och måla på glaskulor..
kram
Ja jag såg relieffärgen... *funderar*
Annars finns det ju glasfärg.
Eller något annat lim måste ju annars fungera, så kan du strö över glitter om inte annat.
glitterlim borde funka på glas kan man tycka.. varför inte köpa både glitterlim och relief?
Jo, jag ska nog testa med glitterlim och relief! Blir det hemskt så blir det Tyckte att det kunde vara en kul med en egen julgranskula till honom nu när det är hans första jul
Lorelei
jag tänkte göra en kula för varje person i familjen.. fast ingen av oss firar första julen men det kanske är roligt att ha när dom blir äldre och skaffar egna familjer
Lorelei:
Vill gärna veta om det funkar med glitterlimmet för dig. Jag skulle göra kulor förra året med mitt namn, makens och sonens + till våra närmaste vänner. Det blev skit snyggt, men dagen efter när det hade torkade så hade texten ramlat av... snoppet! Vet inte om det är ngn skillnad om man har blanka eller matta kulor (jag hade blanka). Så i år köpte jag en silverpenna för att skriva namnen. Det blir inte lika effektfullt när granljusen glimmar i texten skriven med pennan, som det blev med limmet - men det sitter iallafall.
Ankan
hade du sådana plast julgranskulor?
ja testade med sånna och min text försvann oxå
kram
Jag mailade Panduro och frågade och de svarade att glitterlimmet visserligen fäster men att de rekommenderade att man skulle använda relief-färg eller touch (fast på hemsidan står inte glas med på listan över material som touch fäster på...).
Tittade lite på hemsidan och det lutar åt relieffärgen Pärlemo eller touch guldglitter (sa hon att det ska fästa så får jag väl lita på henne *ler*)
Vad tror ni är snyggast:
gröna kulor med silverglitter
gröna kulor med guldglitter
gröna kulor med pärlemorelief
eller samma alternativ fast röda eller blå kulor?!
Behöver smakråd!
mitt glitterlim (tror att det är panduro men har fått det i present så jag är ej helt säker) fäster inte på blanka ytor det torkar och faller av däremot deras fönsterfärg finns med glitter i...
lycka till!
Gyro:
Jag hade glaskulor. Jag har nu gett upp ang. glitterlimmet!!! :( Så jag kör nog med silverpenna - tyvärr inte lika fint!!!