• vallakra

Hur mycket kläder?

Nu är skolstarten snart här och det är dags att gå igenom ungarnas garderober. Men hur mycket av varje behöver de egentligen? Blev lite nyfiken på hur mycket kläder som är normalt att barn och ungdomar har.

Alltså undrar jag hur många kalsonger, strumpor, t-shirts, tröjor, jeans, jogging-brallor, skor, jackor, vantar osv. era barn har. Skriv gärna hur gamla barnen är.

Mina pojkar är snart nio och tretton, lillen ärver ju av storebrorsan, men hur mycket behöver en tonåring tycker ni?

• Svar på tråden Hur mycket kläder?
  • Majsan70

Jag har absolut ingen aning om hur mycket kläder mina tonåringar har. Men mängder skulle jag vilja säga genom att bara titta på hur mycket plats det tar. Även min 7 åring har massor med kläder. Roligt att  variera o skönt att slippa tvätta jämt.

• mannagrynet

Jag är 14 och jag har börjat köpa kläder för mina egna pengar (har fått lite mer i månadspeng än förut). Jag har rätt mycket kläder, men jag är intresserad av kläder och stil så... köper mycket second hand, har många klänningar (gillar inte byxor, har det bara på vintern) Jag tycker inte själv att jag köper så mycket kläder, har många kompisar som har mer kläder än mig. Men iaf så har jag väl bara ett par byxor som jag använder, sen har jag kanske 10 olika vardagsklänningar och typ 5 kjolar och 5 blusar. Sen har jag två par mjukisbyxor som jag har på gymnastiken. Tröja på gymnastiken använder jag de som vi får i skolan, till exempel när vi har haft skolvarv som det kallas. Jag har några stycken koftor men jag använder mest en som är jättevarm och mysig! Har en vinterjacka och en höstkappa. Ja... det där var ju jag och jag är en tjej men så är det.. Just det, trosor har jag kanske 15 par men jag har haft de flesta jättelänge så de är helt urtvättade haha, hittar aldrig nån modell som jag gillar så jag har kvar gamla i storlek 158 fast jag nu har 38 i vuxenkläder :P och sen har jag väl 5 bhar och jättemånga strumpor, köper alltid när det är rea för jag tänker att det är bra att ha, haha.

• mannagrynet

just det jag har ett par kängor, ett par gymnastikskor och sen några finskor (3 par tror jag). Skor och ytterkläder betalar min mamma förresten. Eller inte finskor men ja... Om någon orkade läsa allt mitt så ger jag er en applåd :) 

• TimesAreAChangin

Jag är femton år.
    Har runt 35 toppar och t-shirts, 14 hoodies och 'tjocktröjor', 7 cardigans, 12 par byxor och jeans, 3 par mjukisbyxor, 5 par shorts, 10 par leggings, 6 kappor, 3 tunnare jackor, 10 par skor, strumpor och trosor vet jag inte. Kanske runt 10 par strumpor och ungefär lika många trosor.

Älskar kläder och skor, köper i princip allting för mina egna pengar. Beställer  sällan men stora klädlass ifrån USA och Kina då dollarn är så låg att jag tjänar bra på det.

Svar på tråden Hur mycket kläder?