• Duddes mamma

Vart resa i vinter med 2åring och 6månaders?

Är det någon med småbarn som har varit på ett riktigt bra och soligt resmål under perioden december till mars? Jag behöver inspiration och tips! Samt allmänna råd och förmaningar när det gäller att resa med två småbarn.

• Svar på tråden Vart resa i vinter med 2åring och 6månaders?
  • FamHull

Thailand utan tvekan om jag får välja!
    Vi reste runt där i mars 2008, då va sonen 4 månader. Relativt billigt land, varmt o skönt o thailändarna älskar barn.

• Bellini

Jag hade helst inte velat åka så långt som till thailand med en 6 mån, vi ska åka till kanarieöarna, det är en lång resa bara det tycker jag. Men de är nog det närmsta varma resmål om man inte vill åka längre.

• smulanC

Jag kan rekomendera kanarieöarna! Ine superexotisk kanske. men lagom varmt, med tanke på barnen och inte allt för lång flygresa! Vi var på Gran canaria i påskas när min dotter var sju månader. det var underbart! Vi bodde på ett resort med all inclusive som var ett riktigt familjehotell! Jätte barnvänligt och trevligt!! det kändes verkligen som en perfekt första resa med vår lilla dotter!
    Hör av dig om du vill veta mer :) Kram

• Duddes mamma

Kanarieöarna var ett bra tips. Kul att höra att ni hade det underbart med er 7 månaders smulan. Jag har inte någon direkt koll på hur jobbigt det är att resa med småttingar.

• EmiliaG

Egypten? Kanse är lite lagomvarm, ungefär som svensk mild sommar under vinterhalvåre om man reser till Sharm-el-sheik. Alla älskar barn och man får otroligt bra service tycker jag.

Vi  var där när sonen var 5,5mån och det fungerde kanobra. Några bekanta harret med sina två barn till Tunisien och Marocko då barnen varit från några månader - 3,5år och allt har även där fungerat smidigt.

Reser man med kända researrangörer och bor på bra hotell så kan man för en billig peng få ut väldit mycket!

• smulanC

ja kanarieöarna kan jag alla gånger rekomendera! dET

• smulanC

ja kanarieöarna kan jag alla gånger rekomendera! Det som jag tycker är så skönt är att man känner sig som hemma! Man kan göra sig förståd överallt, maten är supergod och alla är så trevliga och serviceminded!
    i butikerna hittade vi både bukmat, gröt, blöjor.. ja allt :) Vi hade med oss hemifrån, men det var skönt att veta att det fanns i butiken, om det skulle behövas.
    flygresan gick hur bra som helst. min dotter satt och skrattade och lekte de få timmar det tog att komma dit.
    Något som var ganska skönt var att hon ej hade lärt sig krypa vid den här tid punkten. så på dagarna la vi ut en filt under ett parasoll där hon satt och lekte. och din två-åring är ju tillräckligt stor för att vara med att leka i poolen!
    Vädret på kanarieöarna tycker jag är perfekt när man har små barn. Det blir inte allt för ofta det här riktigt supersvettiga vädret, men oftast skiner solen och det är skönt att vara ute och bada och sola!

Svar på tråden Vart resa i vinter med 2åring och 6månaders?