Hur göra päron"gegga" till fyllning i tårta?? SNABBT svar tack
Ska göra en tårta och har tänkt ha päronfyllning. Har köpt inlagda päron som jag tänkte mixa/hacka och blanda med.... vaddå? Ska ha chockladbotten. Tacksam för hjälp
Ska göra en tårta och har tänkt ha päronfyllning. Har köpt inlagda päron som jag tänkte mixa/hacka och blanda med.... vaddå? Ska ha chockladbotten. Tacksam för hjälp
INgen?
I de tårtor med päronfyllning jag har ätit har det varit sådan där päronmixmos från barnmatsburk =P Men om du bara mixar dem blir det säkert gott? Blanda med grädde kanske?
Kör den i mixer med grädde eller vaniljvisp eller vaniljsås. Det borde bli kanon!
Blanda i snabbmarsanpulver så slipper du få den så rinnig, blir mycket lättare att få en fin form på tårtan, brukar vara svårt om fyllningen nästan rinner ut. Sen kan du ju blanda med lite vispad grädde också om du vill.
På den här tjejens blogg (vet inte vem hon är) hittade jag denna pärontårta med chokladbotten för ett tag sen som jag testade. Gudomligt god tyckte vi! Du kan ju bara göra päronmoussen om du inte vill göra hela tårtan
http://mingodasida.blogspot.com/2009/09/paronmoussetarta.html