• ELHU

Spårvagn i Göteborg... hur??? HJÄLP

På onsdag nästa vecka har vi tågbiljetter till Göteborg från Norrköping. Målet är att gå på Liseberg hela dan.

Från stationen behöver vi ta spårvagn... Vart? Vilken? Pris?
    Hur lång tid tar spårvagnsresan?

Liseberg öppnar inte förrän 11. Vad finns det att göra däremellan? Vi är framme omkr 9,20..

Tåget hem går 18,40... kan nån hjälpa oss o kolla när vi bör hoppa på en spårvagn tillbaka till stationen från Liseberg?

Mkt Tacksam för hjälp! Har aldrig varit i Göteborg/Liseberg tidigare... reser med 2 barn på 4 6 år gamla.

• Svar på tråden Spårvagn i Göteborg... hur??? HJÄLP
  • Jasusu

Jag tycker det har blivit krångligare att betala sin biljett.
    Sms finns alltid och de kostar 21kr tror jag för en vuxen

• ELHU

Hur köper man biljett??

Tack för länken! Vad heter hållplatserna vi ska av o på?

• virre85

Gå på vid drottningtorget och av vid korsvägen lr liseberg.

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jasusu

Ni ska gå på drottningtorget ,det är det stora torget vid centralstationen. Nr8 går därfifrån.
    Ni ska åka mot Frölunda Torg och gå av på korsvägen.
    Därifrån kan man gå till stora entren,vill man inte gå(det kanske regnar) så kan man ta nr 5 mot Torp en hållplats.

Från drottningtorget/centralstation så tar det ca 12 min med spårvagn till liseberg om man byter från 8an till 5an

• virre85

Lättast med sms som sagt om inte dina tåg biljetter gäller.
    Gv till 72450 för vuxen, dina barn åker gratis tror 6 åringen med ska åka gratis

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jasusu

Jag åker sällan buss eller spårvagn,men man kan som sagt skicka iväg ett sms.
    Då får man biljetten i mobilen.
    Kostar 21 kr för vuxen.

Men det borde bli billigare att köpa någon form av kort om man är många.
    Men de har ändrat systemet och jag har aldrig åkt på sånt 100 kort så det får någon annan svara på

• Linda1976

Du skriver GV  och skickar sms till 72450. Barnen åker gratis.

Jag tror det är vagn 5 mot Torp som går till Liseberg. Väldigt många andra bussar och vagnar går till Korsvägen som stannar ca 200 m från Liseberg.

Att göra nån timme innan? Hm, ät frukost på Steinbrenner& Nyberg (nära Centralen, fråga om vägen - alla vet var). 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Clotilda

Om ni har tid innan ni ska till Liserberg och vädret tillåter tycker jag att ni ska promenera dit. Det är inte särskilt långt och en väldigt fin promenad. Fråga er fram till Avenyn, som ligger några hundra meter från centralstationen bara, och gå hela vägen upp för den. När ni kommit till Poseidon (statyn) svänger ni vänster. Vid nästa spårvagnshållplats sväng höger och följ spårvagnsspåren några hundra meter till Liseberg.

• Jasusu
    virre85 skrev 2010-07-30 18:48:07 följande:
    Lättast med sms som sagt om inte dina tåg biljetter gäller.
    Gv till 72450 för vuxen, dina barn åker gratis tror 6 åringen med ska åka gratis
    Ja..jag funderade lite om om inte biljetterna kanske gäller till Liseberg iallafall.
    Men de måste ju ta sig därifrån iofs.

Ni skulle vid fint väder kunna gå till liseberg från centralen! Det tar inte så jätte lång tid
Svar på tråden Spårvagn i Göteborg... hur??? HJÄLP