• Loth

Frågor om Nutramigen

Har en snart 3 månader gammal son som äter Nutramigen. Han är en stor kille och äter ofta, det är svårt att få honom mätt på endast en matning var 3;e timme. (Trugar ibland så att han blir riktigt mätt, men det håller inte vidare länge heller.)

Jag funderar på hur man gör längre fram, byter man Nutramigen mot något?När isf? 

Kan man tillsätta något för att göra nutran tjockare och mer mättande när han blir större?

Finns det välling som inte innehåller komjölksprotein?

Den känns väldigt tunn och vattning och han håller sig inte mätt någon längre stund, särskilt nattetid och i takt med att han blir större känns det som det kommer vara svårare att få honom mättare med tiden?

♥ BF 090510 ♂ ♥
  • Svar på tråden Frågor om Nutramigen
  • Pix Maniac

Vid sex månader börjar man med nutramigen 2. Det finns mjölkfri välling men vi har blandat i ett par matskedar Enago mjölkfri gröt i nutramigenen. Då blir det som välling men det är mycket billigare.

Men börja inte med det ännu, jag tror din plutt är för liten.

• Loth

Åh okej! Vet du vad skillnaden är på 1;an och 2;an, är det som med de "vanliga" ersättningarna och har med järnhalten att göra?

När började ni blanda till gröten, Det borde väl vara okej att testa vid 6-7 månaders ålder?

Jaa nää min lille får nöja sig med vanliga nutran ett tag till, bara bra att få lite förhandsinfo på när det är dags att byta upp sig och mot vad. :)

♥ BF 090510 ♂ ♥
  • Pix Maniac
    Loth skrev 2010-07-30 20:48:18 följande:

Åh okej! Vet du vad skillnaden är på 1;an och 2;an, är det som med de "vanliga" ersättningarna och har med järnhalten att göra?

När började ni blanda till gröten, Det borde väl vara okej att testa vid 6-7 månaders ålder?

Jaa nää min lille får nöja sig med vanliga nutran ett tag till, bara bra att få lite förhandsinfo på när det är dags att byta upp sig och mot vad. :)

Jag tror 2:an är lite tjockare och mättar bättre. Huruvida det har något med järnhalten att göra vet jag inte.

Ja, jag tror vi testade det där med gröten vid 6-7 månader men jag kommer inte riktigt ihåg. Men jag tror det är lugnt att prova då.
  • soppe

Min lilla tjen äter nutramigen, men hon spydde så lätt för att den var så tunn. Fick då i tips att köpa ett pulver på apoteket (thickenup heter det) som gör att ersättningen inte är så tunn. Funkar suveränt för oss, änsålänge. Har bara använt det idag 

Nicole 100513 sbergdahl.blogg.se
  • Loth

Vad bra, hoppas verkligen 2;an är lite tjockare!

Åh jag måste höra på BVC om dem kan rekommendera något sådant. Men blir ersättningen tjockare som i mättnadstjock eller tjockare på något annat sätt? Haha inte för att jag vet hur men! Flört 

♥ BF 090510 ♂ ♥
Svar på tråden Frågor om Nutramigen