• vackrastarflow

Går det att ersätta natrimbensoat med atamon?

Som frågan lyder. Ska göra svart vinbärssaft, och har atamon hemma. Går det att använda istället för natrimbensoat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-30 21:21
    fattar inte att det ska vara så svårt att stava till natriumbensoat

• Svar på tråden Går det att ersätta natrimbensoat med atamon?
  • vackrastarflow

kan det vara så enkelt att Atamon faktiskt ÄR natriumbensoat?

• Jazza

Atamonpulver innehåller natriumbensoat och används på samma sätt

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Jazza
    Jazza skrev 2010-07-30 21:27:36 följande:

Även vätskan, givetvis.
  • vackrastarflow
    Jazza skrev 2010-07-30 21:27:36 följande:

tack för hjälpen!! då slipper jag åka och handlar
  • vackrastarflow

seriöst, jag tror jag har tappat all förmåga att stava... klandrar en lång arbetsdag och cider

• Jazza
    vackrastarflow skrev 2010-07-30 21:31:51 följande:
    seriöst, jag tror jag har tappat all förmåga att stava... klandrar en lång arbetsdag och cider
    stava och googla, va?
    EN cider?
  • vackrastarflow
    Jazza skrev 2010-07-30 21:32:58 följande:
    stava och googla, va?
    EN cider?
    jo jag googlade men aningen för sent tycker det är kul att reta folk som svarar "googla det" haha! men jag trodde faktiskt det var två helt olika saker... plus när jag satt på jobbet kom jag inte på vad atamon hette så jag kunde inte fixa det därifrån

gud ja, bara en cider... men jag har jobbat från 10-20 idag, och vi har haft sååå stressigt och massor av tekniska problem vi inte kunde göra nåt åt, så det var ganska lätt att få alkoholeffekt
  • Jazza
    vackrastarflow skrev 2010-07-30 21:35:37 följande:
    jo jag googlade men aningen för sent tycker det är kul att reta folk som svarar "googla det" haha! men jag trodde faktiskt det var två helt olika saker... plus när jag satt på jobbet kom jag inte på vad atamon hette så jag kunde inte fixa det därifrån

gud ja, bara en cider... men jag har jobbat från 10-20 idag, och vi har haft sååå stressigt och massor av tekniska problem vi inte kunde göra nåt åt, så det var ganska lätt att få alkoholeffekt
    Jäjäää

Men, alltså, har du det i saft? Har jag aldrig använt, faktiskt. bara sköljt ur burkar med det när jag gjort plommonchutney och sånt.
  • vackrastarflow
    Jazza skrev 2010-07-30 21:37:13 följande:
    Jäjäää

Men, alltså, har du det i saft? Har jag aldrig använt, faktiskt. bara sköljt ur burkar med det när jag gjort plommonchutney och sånt.
    det stod i princip i alla recept för rabarbersaft och jag har inte märkt nån speciell smak från det. har aldrig använt det för (men har iofs inte gjort saft för heller hehe).
  • Jazza
    vackrastarflow skrev 2010-07-30 21:44:14 följande:
    det stod i princip i alla recept för rabarbersaft och jag har inte märkt nån speciell smak från det. har aldrig använt det för (men har iofs inte gjort saft för heller hehe).
    Nej, det smakar ju inget alls.
    Var det inte svartvinbärssaft du skulle göra?
    Fan, vad gott!
Svar på tråden Går det att ersätta natrimbensoat med atamon?