• meya

Måste bara få ge tips om fönsterputs...

Jag har jämt så fantastiskt smutsiga fönster och kan inte förstå varför. Det kanske har att göra med att vi eldar med ved eller så dammar vägen bredvid...
    Tidigare har jag putsat med svamp, vatten med lite Yes och skrapa. Jag blir sällan helt nöjd med resultatet, fram tills nu...
    Igår köpte jag en microfibertrasa för fönster och har just invigt den! Men, herregud vilken grej!! Fönstren blev som nya och då har jag bara använt vatten. Så iväg med er och skaffa en microfibertrasa!

• Svar på tråden Måste bara få ge tips om fönsterputs...
  • Jezamine

Det var längesedan vi körde med det.

Avstängd tills vidare
  • mammaforever

Har alltid kört med en Microfiber-trasa =)

• Fiddle

hur gör ni då? skrapar ni också? mitt problem är att det alltid blir ränder efter skrapan

• lokis

tack för tipset, har 10 st fönster med ca 100 år på nacken som snart ska tas inför flytt.. känns drygt men kanske går smidigare med en sån trasa!

• mammaforever
    Fiddle skrev 2010-07-30 22:07:22 följande:
    hur gör ni då? skrapar ni också? mitt problem är att det alltid blir ränder efter skrapan
    Ingen skrapa, jag har bara varmt vatten och smetar ut med en microfibertrasa sen tar jag en torr microfibertrasa och torkar torrt. Men alla sätt är bra utan dom dåliga =) Eller hur var det nu ? Skrattande Finns säkert bättre sätt än mitt men tycker det blir så fint.
  • kvinnan

men då går det ju åt många trasor när man ska putsa några rumden man ska torka torrt med är väl våt efter 1 ruta?

• meya

Jag torkade inte torrt med nån trasa, utan det fick lufttorka och inte ett märke blev det kvar! Är så nöjd!

• bambigirl

En microfibertrasa (speciell för fönster?), bara vatten, skrubba och lufttorka??? Är det sant! Har också använt microfibertrasa men med diskmedel och vatten och skarpa och lakansväv att torka skrapan på. Skitjobbigt!

Svar på tråden Måste bara få ge tips om fönsterputs...