Cd-skivor för barn
Hejsan! Jag vill gärna köpa någon eller några roliga sång-cd till min 7 månader gamla son. Nån som har nåt bra tips??? Vet inte alls vad han uppskattar´, så tänkte höra med er vad era barn tycker om??
Hejsan! Jag vill gärna köpa någon eller några roliga sång-cd till min 7 månader gamla son. Nån som har nåt bra tips??? Vet inte alls vad han uppskattar´, så tänkte höra med er vad era barn tycker om??
Köpte en skiva med bamse sånger, som hade en tillhörande bok med test o musik så man själv kunde se vad de sjöng o även om man kan spela så fanns de akord o så. Om inte annat tycker ja den e jättebra=) hitta den på åhlens
I den åldern hade vår son några vanliga barnvise-skivor: Alice Tegnérs visor och någon bland-CD från bensinmacken tror jag att det var.
Nu vid 2 års ålder älskar han en skiva med smurf-låtar (!!) och en annan med blandade barnlåtar typ Mora Träsk och andra "barnartister".
Min tjej tyckte/tycker om att lyssna på visor och ballader.
Vi har den silvriga barnkammarboken. Det är en sångbok där utvalda låtar finns med på en tillhörande cd. Den tycker vi om.
Jag har en skiva som hheter 'Mosters trudelutter'. Den är kanon! Både lugna och mer fartiga låtar som är enkla att sjunga med och och göra rörelser till om man vill!
Min son gillar musik med sång och tydlig rytm och bas. Sedan om det är barnsånger eller annat verkar inte spela någon roll. Vilket är jätteskönt eftersom jag gärna väntar i evighet innan jag köper några smurf-skivor
Reggae och ska är höjdare om jag vill hålla honom glad med musik.
Annars kan du passa på att köpa den gamla klassikern "Blommig falukorv" Den kan ni säkert ha glädje av länge länge.
Vill ni kunna göra rörelser och sjunga tillsammans håller jag med om silvriga barnkammarbokens skiva.