• Anonym (Nyfiken)

BRÖLLOP - Någon som har hållit sitt bröllop hemligt för nära och kära och överraskat dem? Vill höra erfarenheter :)

Ni som har gift er och som har överraskat nära och kära och vänner - dela gärna med er av erfarenheter och hur folk tog det!

Vi planerar ha en 30-årsfest kombinerat med vår sons 1-årskalas. Mitt under festligheterna så ska en vigselförättare dyka upp och viga oss :)
    Hur låter det tycker ni? :) 

• Svar på tråden BRÖLLOP - Någon som har hållit sitt bröllop hemligt för nära och kära och överraskat dem? Vill höra erfarenheter :)
  • Tokstolla

Funderar att kanske göra det på sonens dop. 
    Vi får se... Sonen och jag delar ju redan födelsedag som det är så det kanske vore skönt för honom att få dopdagen för sig själv :-P

• Majsan70

Vi gifte oss i största hemlighet. Endast barnen var med på vigseln och inte ens de visste något innan. det blev en underbar dag för bara vår familj. Efter vigseln skickade vi sms till alla nära o kära o berättade att vi gift oss och att fest skulle det blir senare.

Kalas och bröllops är inget för mig och definitivt inte på nåt av mina barns födelsedagar då jag anser att de skall få ha dem "i fred".  Även vi ville ha en "egen" bröllopsdag.

Men ni skall absolut följa era hjärtan och lycka till!

• ebbozz

låter jättekul tycker jag. jag hade själv funderingar på det men vi valde att ha det helt hemligt istället. har en kompis som hade det hemligt i samband med deras barns dop. jättebra om man inte vill ha nåt stort fast ändå dela med sig! 

• Anonym (Nyfiken)
    Majsan70 skrev 2010-07-30 22:26:01 följande:
    Vi gifte oss i största hemlighet. Endast barnen var med på vigseln och inte ens de visste något innan. det blev en underbar dag för bara vår familj. Efter vigseln skickade vi sms till alla nära o kära o berättade att vi gift oss och att fest skulle det blir senare.

Kalas och bröllops är inget för mig och definitivt inte på nåt av mina barns födelsedagar då jag anser att de skall få ha dem "i fred".  Även vi ville ha en "egen" bröllopsdag.

Men ni skall absolut följa era hjärtan och lycka till!
    Ja fast egen födelsedag, bröllopsdag m.m. kommer det bli ändå då vi inte ska gifta oss på varken min födelsedag, min sambos eller min sons födelsedag :) "Festen" (30-års fest, 1-årskalas + bröllop) kommer ske efter att alla vi har fyllt år! (vi fyller år alla 3 inom loppet av 1 vecka, men inte på samma dagar ;)
  • ZAFT

Tycker jag låter som en underbar överraskning

Vi hade vårt bröllop i samband med yngsta sonens namnfest. Vi hade först namnfesten sen avrundades den med att jag läste en dikt för vår son (i samband med detta gick min kompis ut för att hämta vigselförrättaren). Dikten avslutades med nåt i stil med (minns inte exakt Skäms) "För idag just här och nu ska mor och far bli man och fru"
    sen kom vigselförrätaren in och vi vigdes.

Alla blev verkligen överraskade och vi hade en fantastisk dag, enkelt och inte så märkvärdigt men precis i vår stil

♥ Den vackraste stunden i livet var den när du kom ♥
  • Majsan70
    Anonym (Nyfiken) skrev 2010-07-30 22:28:11 följande:
    Ja fast egen födelsedag, bröllopsdag m.m. kommer det bli ändå då vi inte ska gifta oss på varken min födelsedag, min sambos eller min sons födelsedag :) "Festen" (30-års fest, 1-årskalas + bröllop) kommer ske efter att alla vi har fyllt år! (vi fyller år alla 3 inom loppet av 1 vecka, men inte på samma dagar ;)
    Då förstår jag bättre, fast fortfarande inget för mig eftersom jag anser att var sak har sin plats och aldrig skulle blanda saker på det viset. =)
  • DinMamma

Vi gifte oss i hemlighet på nyårsafton...Bara barnen visste om det Hjärta
    Jättemysigt och det rätta valet för oss =)

Tycker eran idé låter jättehärlig!Kommer defenitivt förhöja stämningen ordentligt =)

Lycka till!

• Anonym (arlanda)

vi gifte oss på Arlanda utan att någon visste om det. Vi ringde familjerna direkt efteråt och skickade "vanliga" semesterkort till våra vänner och skrev under med Herr och Fru XX.

Vissa släktingar har fortfarande inte accepterat att vi inte kommer att ha någon stor fest. Orsaken till vårt val var att dels fanns så många  olika åsikter om hur vårt bröllop skulle se ut (exvis så planerades allt från hur klänningen skulle se ut till vilken mat som skulle serveras) och dels att vi precis köpt hus och att jag var gravid. Hade vi inte gift oss så skulle det nog aldrig blivit av.  

• Anonym

Jag har gift mig hemligt en gång. Skilsmässan var dock inte hemlg

Om jag skulle gifta mig en gång till så kanske jag skulle vara så hemlig att jag inte ens berättade det för någon.
    Och sen skulle vi bjuda på 10-års jubileum och berätta att vi har varit gifta i 10 år

• Anonym (Nyfiken)
    Majsan70 skrev 2010-07-30 22:31:13 följande:
    Då förstår jag bättre, fast fortfarande inget för mig eftersom jag anser att var sak har sin plats och aldrig skulle blanda saker på det viset. =)
    Nä, det är klart, alla är vi olika :)

Vi gör såhär för att vissa nära och kära bor 60 mil bort, och det skulle annars bli för tätt påkommet med både 1-årskalas på en dag, 30-årsfest en annan dag och tills sist bröllop tätt efter (vi vill gifta oss innan vi fyller 30 eller strax efter ;)

Men annars har var sak sin plats håller jag med om! 
Svar på tråden BRÖLLOP - Någon som har hållit sitt bröllop hemligt för nära och kära och överraskat dem? Vill höra erfarenheter :)