• dragonfly88

Brun utan sol...

Hej,

har använt brun utan sol så länge jag kan minnas och det har ALLTID varit Dove, verkligen nöjd med den eftersom färgen blir riktigt bra, inte så där orangebrun (resultatet kan bli så om man överdoserar) MEN jag står inte ut med lukten länger... Luktar riktigt skumt... Lite så där surt/gammalt/bränt, inte så kul att lägga sig så illaluktande, då jag alltid smörjer in mig innan läggdags. Dessutom är den vääldigt kladdig, tar lång tid innan den absorberas.

Vet någon om det finns en lika bra produkt men att den luktar behagligt och torkar lite snabbare?

Trött på att lukta konstigt varje kväll... Kräks

• Svar på tråden Brun utan sol...
  • iii

Alla BUS-krämer luktar äckligt. Men om du köper en riktig BUS-kräm så behöver du iallafall inte använda den varje kväll. Jag gillar faux tan eller Loreals sublime bronze (tinted, inte den genomskinliga gelen som är katastrof).

• dragonfly88

hehe aa det har du rätt i, att dom alla luktar, men jag trodde det kanske fanns någon som luktade mindre=) ok men var finns faux tan att köpa då? Och loreals sublime bronze, är det spray eller kräm? För jag vet en som finns i sprayflaska men jag är rätt skeptisk mot spray, orolig att det blir streck ojämt, så van vid kräm. Tack för svaret förresten=)

• iii
    dragonfly88 skrev 2010-07-31 17:06:38 följande:
    hehe aa det har du rätt i, att dom alla luktar, men jag trodde det kanske fanns någon som luktade mindre=) ok men var finns faux tan att köpa då? Och loreals sublime bronze, är det spray eller kräm? För jag vet en som finns i sprayflaska men jag är rätt skeptisk mot spray, orolig att det blir streck ojämt, så van vid kräm. Tack för svaret förresten=)
    Faux tan är av märket bare escentuals. Kan köpas på salong men billigast blir att köpa en stor förpackning från ebay. LorealBUSEN är en kräm/gel. Det finns flera olika som heter sublime bronze, men denna står det tinted på eftersom den är färgad. De andra i samma serie är inte alls bra men denna är av bra kvalitet. Ger otroligt snygg färg om man är skicklig med BUS-krämer.
  • dragonfly88
    iii skrev 2010-07-31 17:17:08 följande:
    Faux tan är av märket bare escentuals. Kan köpas på salong men billigast blir att köpa en stor förpackning från ebay. LorealBUSEN är en kräm/gel. Det finns flera olika som heter sublime bronze, men denna står det tinted på eftersom den är färgad. De andra i samma serie är inte alls bra men denna är av bra kvalitet. Ger otroligt snygg färg om man är skicklig med BUS-krämer.
    tack! då blir det att nätshoppa denna underbara lördag=) wiiiie
  • iii
    dragonfly88 skrev 2010-07-31 17:22:27 följande:
    tack! då blir det att nätshoppa denna underbara lördag=) wiiiie
    Glöm inte att använda plasthandskar om du ska använda faux tan. Den går in i kroppen fort, så händerna blir katastrofala om man inte använder handskar.
  • dragonfly88
    iii skrev 2010-07-31 17:28:31 följande:
    Glöm inte att använda plasthandskar om du ska använda faux tan. Den går in i kroppen fort, så händerna blir katastrofala om man inte använder handskar.
    så bra tips jag får!=) en sak till, alla påstår att det är bättre att smörja in sig innan med någon bodylotion för att undvika ojämnheter, men det gör aldrig jag. Funkar lika bra att smörja in mig direkt efter duschen med bus, utan någon lotion, men det är nu dove vi snackar om. Nu undrar jag eftersom faux tan låter väldigt bra men går in i kroppen snabbt, är det bättre att smörja in sig innan för att slippa se ut som en orangebrun pepparkaka?
  • iii
    dragonfly88 skrev 2010-07-31 22:15:57 följande:
    så bra tips jag får!=) en sak till, alla påstår att det är bättre att smörja in sig innan med någon bodylotion för att undvika ojämnheter, men det gör aldrig jag. Funkar lika bra att smörja in mig direkt efter duschen med bus, utan någon lotion, men det är nu dove vi snackar om. Nu undrar jag eftersom faux tan låter väldigt bra men går in i kroppen snabbt, är det bättre att smörja in sig innan för att slippa se ut som en orangebrun pepparkaka?
    Jag brukar inte smörja in hela kroppen innan, då får man ju väldigt klen färg. Men du måste smörja in med fet kräm på de ställen på kroppen som är lite torrare och tenderar att suga åt sig mer färg. Tex knäna, armbågarna, hälarna osv. Du märker själv var du brukar bli för mörk så där måste du iallafall smörja innan. Ta en riktigt fet kräm för faux tan ger mycket mer färg på en gång än vad dove gör.
  • Lady Li

Jag använder St Tropez bronzing mousse. Den är superbra och har ett grönt pigment i sig så man inte blir orange. Den torkar in i huden på 60 sekunder så man får använda plasthandskar så man inte får missfärgade handflator. Angående lukten så påminner den om andra BUS märken men den doftar inte alls lika starkt och jag blev rekomenderad denna just för att man inte luktar "bränd, svettig hud" när man smort in sig.
    Tycker verkligen att den är värd varenda krona trots att den är dyr.

Svar på tråden Brun utan sol...