Blåsor/sår i underlivet
Jag har fått små blåsor, el sår, i underlivet. Har aldrig haft nåt liknande förut och börjar misstänka herpes, el finns det nåt annat som kan likna det?
Allt började för ca 2 veckor sen då jag hade sex med min pojkvän. Vi hade sex ganska länge och efteråt kände jag att vi hade hållt på lite för länge för jag blev röd och det sved. Någon dag efter det så började det klia också. Det påminde precis om en svampinfektion (har haft det förut vid ett antal tillfällen så jag känner mkt väl igen känslan, dvs irriterade, röda slemhinnor och det kliar) så jag började använda salva ganska snabbt vilket hjälpte. Det röda slemhinnorna blev normala igen men det fortsatte ändå att klia lite, men inte tillräckligt mkt för att använda salvan.
För en vecka sen så började jag få ont på ena inre blygdläppen, det har ömmat lite men inte så att det känns jättemkt. Men nu har ömheten hållt i sej i en vecka så jag tog fram en spegel och kollade. Jag har alltså fått som ett runt litet sår som är rött, och inuti slidan så såg jag ca 5 st andra sår, fast dom såg mer ut som munblåsor när man tex bitit sig i kinden, dvs vita i mitten.
Ingen av dom gör speciellt ont, bör jag söka hjälp ändå eller kan man avvakta och låta det läka ut?
Vilken hjälp finns i sånt fall att få?