• Anonym (Matilda)

Blåsor/sår i underlivet

Jag har fått små blåsor, el sår, i underlivet. Har aldrig haft nåt liknande förut och börjar misstänka herpes, el finns det nåt annat som kan likna det?

Allt började för ca 2 veckor sen då jag hade sex med min pojkvän. Vi hade sex ganska länge och efteråt kände jag att vi hade hållt på lite för länge för jag blev röd och det sved. Någon dag efter det så började det klia också. Det påminde precis om en svampinfektion (har haft det förut vid ett antal tillfällen så jag känner mkt väl igen känslan, dvs irriterade, röda slemhinnor och det kliar) så jag började använda salva ganska snabbt vilket hjälpte. Det röda slemhinnorna blev normala igen men det fortsatte ändå att klia lite, men inte tillräckligt mkt för att använda salvan. 
    För en vecka sen så började jag få ont på ena inre blygdläppen, det har ömmat lite men inte så att det känns jättemkt. Men nu har ömheten hållt i sej i en vecka så jag tog fram en spegel och kollade. Jag har alltså fått som ett runt litet sår som är rött, och inuti slidan så såg jag ca 5 st andra sår, fast dom såg mer ut som munblåsor när man tex bitit sig i kinden, dvs vita i mitten.
    Ingen av dom gör speciellt ont, bör jag söka hjälp ändå eller kan man avvakta och låta det läka ut?
    Vilken hjälp finns i sånt fall att få?

• Svar på tråden Blåsor/sår i underlivet
  • stockholmsveckan

Det lär vara gonore inte skönt kan jag tro
    ha kådiss nästa gång
    gå till en läkare

• Anonym

kan vara vanliga finnar också...inget farligt men obehagligt, kolla med gyn så får du dalacin för det.

• Anonym (k)

Tycker verkligen det låter som herpes.. Tyvärr.. Gyn gyn, nu, nu..

• Anonym

låter som gonore eller herpes.......
    men ofta när man får ett herpes utbrott för första gången så kan man bli  rejält krasslig få hög feber få ont i kroppen och må skit för övrigt. Min sambo va sjuk i tre veckor när han hae sitt fösrta herpes utbrott
    RING GYN 

LYCKA TILL

• Anonym

Jag fick något liknande för ett halvår sedan kanske, såg ut som munblåsor på ena inre blygdläppen. De gjorde inte direkt ont. Jag hade haft sex med min sambo och troligtvis hade han råkat riva mig. Efter att jag pratat med sjukvårdsrådgivningen så avvaktade jag och de läkte av sig själv på en dryg vecka efter att jag upptäckt dem.

• Anonym

Låter som herpes och det finns det ju ingen bot emot så du behöver typ inte göra någonting. Får du mkt besvär och ofta utbrott så kan man få medicin utskrivet.

• Anonym

Herpes i underlivet, genital herpes, är en virusinfektion som smittar vid sex. Du kan vara smittad utan att veta om det. Viruset ligger kvar i nervsystemet och kan blossa upp igen senare. Besvären är övergående sveda, sår och blåsor som kan smitta andra vid direktkontakt. Herpes påverkar inte din förmåga att få barn. Virusmedicin kan lindra symtomen.

• Anonym (jag med!)

Hej! Har du fått klarhet i vad det var du hade. Har själv något liknande nu.

Svar på tråden Blåsor/sår i underlivet