• Knappamamma

Svart på bröllop

Har en svart klänning med silverglitter i. Är de ok att ha en sån klänning till ett bröllop när man väljer vita tights och vit stickad bolero till?

• Svar på tråden Svart på bröllop
  • längtar och väntar

Ja, det tycker jag det är

• Kinya

Tveksamt. Fråga brudparet för att vara på den säkra sidan om du inte känner dem så väl att du vet vad det tycker i den frågan.

• Knappamamma

vi känner dem hyfsat väl men såna här frågor är ju inte något man brukar diskutera så därför vet ja inte hur de ser på just detta

• Kinya
    Knappamamma skrev 2010-07-31 19:24:41 följande:
    vi känner dem hyfsat väl men såna här frågor är ju inte något man brukar diskutera så därför vet ja inte hur de ser på just detta
    Fråga dom i så fall. När jag skulle gifta mig så fråga en kompis om hon kunde ha en klänning som var svart med vitt mönster. Det tyckte jag var ok eftersom den inte var helsvart.
  • längtar och väntar

Jag hade inte brytt mig om ngn så kom i helsvart på vårt bröllop. Kommer inte ens knappt ihåg vad våra gäster hade på sig..

• Knappamamma

hade en kompis som dök upp i svarta byxor, svart tröja och mörkblå jeansjacka på bröllopet, de tyckte ja såg lite illa ut faktiskt, de flesta av våra andra gäster reagerade oxå, sen är de ju inget man har gått och brytt sig om men första reaktion var ändå lite illa.....

Svar på tråden Svart på bröllop